عقل سلیم، وام عشقی، جراحی اقتصادی و مردم بی‌چاره!\
  • یادداشت سامان سوهانیان، مدیرمسئول استنادنیوز؛

عقل سلیم، وام عشقی، جراحی اقتصادی و مردم بی‌چاره!

  • کد خبر: 2111104508
  • چاپ
  • انتشار: 19 شهریور 1403 - 23:17

عقل سلیم به فهم و درک و قضاوتی اشاره دارد که برای عامه مردم قابل پذیرش باشد، اما چرا عقل سلیم مردم با عقل سلیم مسئولین به فهم و درک مشابهی نمی‌رسند؟!

سامان سوهانیان، مدیرمسئول استنادنیوز - معاون اول رئیس جمهور حدود یک ماه پس از اظهارات پزشکیان در مورد قیمت بنزین، جمله "هیچ عقل سلیمی نمی‌پذیرد بنزین را به دلار بخریم به ریال بفروشیم" را تکرار کرد، تا بازهم سیگنال افزایش قیمت فراورده‌های نفتی را به جامعه داده و افکار عمومی را برای افزایش احتمالی آماده نماید!

 

آقای عارف، عقل سلیم مردم وام های عشقی را فهمیده و زخم ناسور جراحی اقتصادی دولت سیزدهم را بر پیکره نزار خود دیده است.

وقتی پزشکیان با وعده یکی کردن سفره مردم و مسئولین شد رئیس جمهور، عقل سلیم مردم می‌گوید سفره مردم و مسئولین، با افزایش قیمت بنزین یکی که نمی‌شود، هیچ، دورتر هم می شود!

عقل سلیم مردم می‌گويد، افزایش حقوق و دستمزد‌ باید برابر با نرخ تورم باشد ولی عقل سلیم مسئولین افزایش حقوق را عامل تورم می‌داند و سالهاست با وعده مهار تورم سفره‌های مردم را رنگین می‌کند!

 

سال ۸۹ که دولت دهم قیمت هر لیتر بنزین را به ۷۰۰ تومان رساند، دلار هزار تومان قیمت داشت، یعنی هر لیتر بنزین ۰.۷ دلار بود، به عبارتی با نرخ دلار امروز حدود ۴۲ هزار تومان، اما با افزایش ۶۰ برابری نرخ دلار، بنزین ۳ هزار تومانی امروز تنها ۰.۰۵ دلار است

آقای عارف شنیده‌اید که گفته‌اند: آمریکا برود به فکر افزایش قیمت دلار خود باشد به ما چه که دلار آمریکا گران می‌شود؟ عقل سلیم مسئولین در این مورد چه نظری دارد؟

 

از زمین تا آسمان است فهم عقل سلیم مردم و دولت‌ها، با کدام عقل سلیم خودرو‌های بی‌کیفیت وطنی را به قیمت خودروهای لوکس خارجی با منت به مردم می‌فروشید و ممنوعیت و تعرفه‌های سنگین برای واردات خودرو وضع می‌کنید؟

 

آقای عارف، اول زخم باز جراحی دولت قبل را ببندید بعد عقل سلیم مردم را قضاوت کنید و احتمالا دست به تیغ جراحی ببرید!

 

?سامان سوهانیان، مدیرمسئول استناد نیوز



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار