زباله دانی مازندران برای مسافران خوش گذران\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

زباله دانی مازندران برای مسافران خوش گذران

  • کد خبر: 2111104505
  • چاپ
  • انتشار: 19 شهریور 1403 - 14:27

استان مازندران هرساله مسافران زیادی را جذب کرده است اما حضور برخی توریست های بد سفر سبب شده تا طبیعت مازندران به دلیل رها کردن زباله با چالش های بسیاری همراه شود.

به گزارش استناد نیوز، در روزهای پایانی فصل تابستان و ایام تعطیلات قرار داریم و مازندران همیشه تفرجگاهی برای مسافران و بالاخص شهروندان دیگر نقاط کشور بوده است .

این استان دارای مناطق بکر زیبایی بوده و خیل مسافران را به نقاط دیدنی خود جذب کرده است و البته مهمان نوازی مردمان این دیار بر کسی پوشیده نیست اما آنچه در گزارشات و خبرها می‌خوانیم و می شنویم وجود این مسافران همیشه منشا خیر نبوده است .

ترافیک سنگین در جاده های مواصلاتی استان زندگی را بر مردم این دیار بسیار سخت کرده است و مشکل دیگر که بر پیکره استان ضربه های سنگینی را زده انباشت زباله ها در دل مناطق بکر این استان سرسبز بوده و هر روز و هر ماه و هر سال ما با این مشکل دست به گریبان هستیم. 

اگر سری به تفرجگاه و پارک های استان بزنیم شاهد حضور مسافران بی شمار و متاسفانه انباشت زباله ها در گوشه و کنار آن هستیم.

طبق گفته مدیر کل میراث فرهنگی ، صنایع دستی و گردشگری مازندران از هفتم شهریور تاکنون سه میلیون و ۱۰۰ نفر شب اقامت را در مازندران گذرانده اند و طبق گفته همین مسئول در تابستان امسال شاهد ۱۹ میلیون و ۸۰۰ نفر شب اقامت در مازندران بوده ایم .

یکی از شهروندان مازندرانی در گفت‌وگو با خبرنگار استناد نیوز ،‌گفت : حیف این زیبایی های مازندران نیست که مسافران با دیدن این همه مناطق بکر در بحث بهداشت و رعایت نظافت بسیار ضعیف عمل می کنند .

وی ادامه داد: اما نمی شود این مساله را به همه مسافران ربط بدهیم اما ما مردم مازندران انتظار داریم مسافرانی که به استان ما می آیند کمی نیز به فکر مردم این استان باشند چرا که زباله های رها شده در کنار خیابان ها و تفرج گاه ها برای هیچ کسی زیبنده و خوشایند نیست .

یکی دیگر شهروندان مازندرانی با گلایه از حجم زباله رها شده در طبیعت بکر استان گفت: متاسفانه این مساله وجود حیوانات موذی و بالاخص سگ های ولگرد را دوچندان کرده است .

م قاسمی خاطرنشان کرد: از مسافران انتظار داریم همان گونه که برای زیبایی و نظافت شهر و دیار خود احترام قائل هستند برای این طبیعت بکر هم احترام بگذارند .

در پایان این سوال مطرح می شود مازندرانی که خود در بحث دپوی زباله با مشکل مواجه بوده و در این سالها نتوانسته در بحث بازیافت زباله اقدامات مثبتی انجام دهد با وجود این همه مسافر در ایام تعطیل چگونه می تواند در بحث حل این مشکل اقدام در خوری انجام دهد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار