واحد دامداری ولی‌زاده پیشرو در مدیریت تولید مثل با روش های نوین\

واحد دامداری ولی‌زاده پیشرو در مدیریت تولید مثل با روش های نوین

  • کد خبر: 2111104487
  • چاپ
  • انتشار: 08 شهریور 1403 - 14:01

بازدید مدیریت تولید مثلی در واحد پرورش گوسفند داشتی در واحد دامداری بهمن ولیزاده وندچالی در راستای افزایش بره زایی ‌و ‌‌تولید گوشت قرمز با حضور عباس زاده معاونت بهبود امور دام جهاد کشاورزی مازندران ، محبوب هاشم پور مدیر حوزه ریاست سازمان جهاد کشاورزی استان ، مدیر عامل اتحادیه مرغداران استان و هیات همراه برگزار شد .

به گزارش استناد نیوز، در این بازدید معاون بهبود تولیدات دامی سازمان جهاد کشاورزی مازندران با بیان اینکه افزایش روش های نوین دانش فنی تولید مثلی در بین دامداران در دستور کار بوده ، گفت: خوشبختانه اقبال دامداران از این روش های نوین برای افزایش بهره بری بسیار خوب بوده ‌‌و توانسته تا ۴۰ درصد زایش و دوقلویی زایی با روش های همزمانی فحلی، مدیریت تغذیه و فلاشینگ رشد داشته است . 

محمد مهدی عباس زاده با اعلام اینکه امیدواریم با افزایش بهره وری تولید مثلی بتوانیم جهش تولید گوشت در استان را داشته باشیم ، اظهارداشت :،خوشبختانه در سال گذشته توفیقات خوبی در بحث تولید گوشت سفید در استان برداشته شده و انشالله در آینده نزدیک از پیشگامان تولید گوشت قرمز در کشور خواهیم بود. 

معاونت بهبود امور دام استان در پایان تصریح کرد؛انتظار داریم دامداران با روش های نوین همزمانی فحلی ، مدیریت تغذیه بازدهی تولید مثلی و زایش در واحد دامداری خود داشته باشند تا با کمترین هزینه بالاترین بهره وری را درتولید داشته باشند.

دام

مدیر امور دام سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه واحد دامداری ولی زاده پیشرو در مدیریت تولید مثل و تغذیه با روش های نوین بوده است، گفت: امیدواریم دامداران دیگر نیز این روش را برای افزایش بهره وری و تولید مثل استفاده کنند.

داوود دریکنده گفت که استفاده از دانش فنی در استان در دامداری های سنتی و صنعتی نوید بخش جهش تولید و افزایش تولید مثل در دامداری ها خواهد بود.

بهمن ولی زاده وندچالی سرمایه گذار و بهره بردار واحد دامداری که از دامداران و عشایر منطقه ساری بوده است، گفت: ما از بچگی در بین دام بزرگ شده ایم و با پدرم با ۲۵ راس دام کار خود را آغاز کرده ام که هم اکنون به ۸۰۰ راس رسانده ایم .

وی که از دامداران موفق استان مازندران در بخش افزایش تولید مثل و دوقولوزایی بوده است، اظهار داشت: ابتدا کارمان را در یک دامداری کوچک در مراتع میارکلا آغاز کرده ایم اما با ساخت مسکن مهر دام های خود را به دشت انتقال داده ایم که ساخت این واحد دامداری از سال ۹۰ آغاز شد.

ولی زاده خاطرنشان کرد: در حال حاضر وسعت این واحد دامداری بیش از چهار هزار متر مربع است .

وی ادامه داد: خوشبختانه وضعیت دامپروری خوب بوده اما دردسرهای خاص خود را دارد اما ما چون با عشق به این کار فعالیت داریم دردسرها را نیز به جان می خریم .

دام

وی که فارغ‌التحصیل رشته علوم دامی بوده و فرزند او نیز در این رشته در حال تحصیل است، اظهار داشت: بنده به همراه پدر و پسرم مشغول کار هستیم. 

بهره بردار این واحد دامی مهم ترین مشکلات عمده این صنعت را زیاد شدن برخی بیماری ها در دام عنوان کرد و افزود : به دلیل ورود دام های نامرغوب از کشورهای دیگر و استان های هم جوار ، بیماری در دام ها زیاد شده است .

ولی زاده در پایان دیگر مشکلات را بحث کمبود علوفه دانست و دو کشت کردن زمین های شالیزاری در منطقه ساری موجب این کمبود شده است .

دام



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار