اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نه حوزه فرهنگ را می شناسد نه هنر و نه رسانه\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

اداره کل فرهنگ و ارشاد مازندران نه حوزه فرهنگ را می شناسد نه هنر و نه رسانه

  • کد خبر: 2111104450
  • چاپ
  • انتشار: 23 مرداد 1403 - 11:39

لازمه مدیریت در حوزه فرهنگ و رسانه، شناخت عمیق و دقیق از آن و داشتن یک عزم راسخ است که متاسفانه در استان مازندران نه عزمی را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد هستیم و نه شناختی عمیق!

به گزارش استناد نیوز، طبق فرمایشات مقام معظم رهبری، فرهنگ زیر بنای همه امورات کشور است که نیاز به یک عزم ملی و مدیریت جهادی دارد و در جایی فرهنگ را حتی از اقتصاد نیز مهمتر دانستند، دلیل این اهمیت انحطاط فرهنگی است که با آن در جامعه مواجه هستیم.

لازمه مدیریت در حوزه فرهنگ و رسانه، شناخت عمیق و دقیق از آن و داشتن یک عزم راسخ است که متاسفانه در استان مازندران نه عزمی را در اداره کل فرهنگ و ارشاد اسلامی شاهد هستیم و نه شناختی عمیق!

در بسیاری از ادارات شهرستان نیز اوضاع به همین منوال است و در این جایگاه مهم که نقشی حیاتی در آینده کشور و استان مازندران دارد، دچار نوعی روزمرگی بدون هرگونه خلاقیت سازنده می باشند.

 مدیران فرهنگ و ارشاد مازندران باید پاسخگوی عملکرد خود باشند، در تعامل با اهالی فرهنگ و هنر و رسانه استان مازندران چه کرده اند؟ از کدام استعدادها، نخبه ها و نیروهای توانمند این حوزه در جهت پیشبرد اهداف والای اداره کل استفاده نمودند؟ از ظرفیت کدام دستگاه ها در جهت هم افزایی و توسعه فرهنگ غنی مازندران استفاده نموده اند؟ در ترویج فرهنگ کار و تلاش، انفاق و نیکوکاری، ترویج فرهنگ ترجیح منافع جمع و فرهنگ و زبان مازندران چه کرده اند؟ 

 نارضایتی در بین اهالی فرهنگ و هنر و رسانه در مازندران و وضعیت موجود در استان حاصل عملکرد متولیان این حوزه و عدم شناخت و توانایی انجام کار و عدم استفاده از توانمندی و مشاوره های نخبگان است.

مهمتر آنکه هیچ نشانه و یا تلاشی برای بهبود وضعیت موجود دیده نمی شود، اولین قدم برای ایجاد تغییرات مثبت، افزایش شناخت نسبت به حوزه و چهارچوب های مسئولیتی و فعالین آن است اما این اداره کل حتی زحمت بروزرسانی بانک های اطلاعاتی را طی سالیان گذشته به خود نداده است و اشرافی نسبت به شرکای فرهنگی خود ندارد.

چراغ راه توسعه و تعالی کشور بیانات رهبری است که فرمودند: «کارزار فرهنگی از کارزار نظامی اگر مهم تر نباشد و اگر خطرناک تر نباشد، کمتر نیست» ، چنین کارزار مهم و حساسی باید افرادی متخصص و آگاه با روحیه جهادی را در خود ببیند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار