توسعه مازندران قربانی پخمه پروری و نخبه کشی\
  • یادداشت سامان سوهانیان مدیرمسئول استنادنیوز؛

توسعه مازندران قربانی پخمه پروری و نخبه کشی

  • کد خبر: 2111104446
  • چاپ
  • انتشار: 21 مرداد 1403 - 09:59

 خساراتی که بعضا مدیران پاکدست نالایق به بار می آورند بسیار بیشتر از مدیرانی توانمند و فاسد است و امروز بطور خوش بینانه افرادی از دسته اول گریبان مازندران و شهرستان های آن را گرفته اند.

سامان سوهانیان - مدیرمسئول استنادنیوز؛ عبارت پخمه پروری چند سالی است به ادبیات سیاسی و سطوح مدیریتی راه یافته اما فارغ از بار منفی و بعضا اهانت آمیزی را که نمایندگی می کند، عبارتی است در تقابل با شایسته سالاری و شایسته گزینی در مناصب مدیریتی که سنگ بنای بسیاری از مسائل و مشکلاتی می باشد که امروزه با آن دست به گریبان هستیم.

 متاسفانه پخمه ها در جایگاه های مدیریتی مانند ویروسی مسری و واگیر خود را گسترش می دهند و چون قدرت مدیریت بر نخبگان را ندارند با انتصاب افرادی همچون خود در سطوح پایین تر بقایشان را تضمین می نمایند و این مورد تا پایین ترین سطوح مدیریتی در شهرستان ها تسری خواهد یافت و نخبه ها و شایستگان ترد می شوند.

 استان مازندران با منابع سرشار خدادادی، خاک حاصل خیز، موقعیت استراتژیک جغرافیایی و وجود دریا، ظرفیت سرشاری برای توسعه بخصوص در حوزه های کشاورزی، گردشگری، اقتصاد دریا و... دارد که علیرغم تکراری نمودن این موارد و اطلاع از آن، سالیان طولانی هیچ اقدام درخوری در جهت بهره برداری از این ظرفیت ها و حرکت به سمت توسعه و ایجاد ساختارها در استان اتفاق نمی افتد.

شاید مهمترین دلیل عدم بهره برداری از این ظرفیت های عظیم استان مازندران تصدی پست های مدیریتی در استان و شهرستان ها توسط افرادی است که در قد و قواره آن جایگاه نبوده و عموما از ضریب هوشی پایین تری از متوسط جامعه بهره برده اند، مدیرانی هزینه محور که ضعف مدیریتی خود را در پس مواردی به غیر از عملکرد حوزه تخصصی و با رویکرد چاپلوسی و تملق پنهان می نمایند.

 خساراتی که بعضا مدیران پاکدست نالایق به بار می آورند بسیار بیشتر از مدیرانی توانمند و فاسد است و امروز بطور خوش بینانه افرادی از دسته اول گریبان مازندران و شهرستان های آن را گرفته اند.

لازم است در دولت چهادهم که با شعار شایسته سالاری و تخصص گرایی اعتماد مردم را جلب نموده با تغییر فوری روند خسارت بار فعلی با تفکر کمال گرایی به سمت انتصاب مدیرانی نخبه و پاکدست در مازندران و شهرستان های آن حرکت نماییم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار