نهاده های دامی به صورت مدت دار از طریق دولت در اختیار دامداران قرار گیرد/مناسب سازی قیمت برخی از نهاده ها در دولت سیزدهم\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

نهاده های دامی به صورت مدت دار از طریق دولت در اختیار دامداران قرار گیرد/مناسب سازی قیمت برخی از نهاده ها در دولت سیزدهم

  • کد خبر: 2111104299
  • چاپ
  • انتشار: 21 خرداد 1403 - 11:00

مدیر عامل شرکت تعاونی عشایری صنعت دامپروری بابل با بیان اینکه این انتظار از دولت می رود تا نهاده ها را مدت دار در اختیار ما بگذارد، گفت : اگر نهاده ها مدت دار و بدون سود از طریق دولت در اختیار واحدهای دامداری قرار گیرد ما تولیدکنندگان به سود مناسب می رسیم و قیمت گوشت نیز در کشور مناسب خواهد شد.

مصطفی کریمی روز دوشنبه در گفتوگو با خبرنگار استناد نیوز با اعلام اینکه تنها ۳۰ درصد نهاده ها با ارز دولتی در اختیار ما قرار می گیرد ، افزود: سهمیه سبوس گندم کفاف دامداران را نمی کند و با توجه به اینکه بیشتر نهاده ها باید با قیمت آزاد دلار دریافت کنیم این مساله دامداران و تولیدکنندگان را با مشکلاتی مواجه کرده است .

وی با بیان اینکه این انتظار از دولت می رود تا نهاده ها را مدت دار در اختیار ما بگذارد، اظهار داشت: اگر نهاده ها مدت دار و بدون سود از طریق دولت در اختیار واحدهای دامداری قرار گیرد ما تولیدکنندگان به سود مناسب می رسیم و قیمت گوشت نیز در کشور مناسب خواهد شد.

مدیر عامل شرکت تعاونی عشایری صنعت دامپروری بابل با اعلام اینکه کار دامپروری بسیار سخت و طاقت فرسا است و افراد جوان زیاد استقبالی برای ورود به این عرصه نمی کنند، اظهار داشت: یکی دیگر از مشکلات ما دامداران چرای دام است چرا که مناطق پایین دست به خصوص بخش مرکزی از اواخر اسفند و ابتدای فروردین به زیر کشت برنج می روند و عملا ما نمی توانیم دام خود را در این زمینه ها چرا دهیم.

کریمی تصریح کرد: در مناطق بالادست نیز منابع طبیعی اجازه ورود دام را به مراتع نمی دهد.

وی بیان کرد: از امور دام و جهاد کشاورزی درخواست داریم با توجه به اینکه در استان البرز دام زیادی وجود ندارد سبوس گندم که نیاز اصلی دامداران مازندران بوده از استان های البرز و تهران تامین شود.

مدیر عامل شرکت تعاونی عشایری صنعت دامپروری بابل به پایین آمدن قیمت نهاده‌های جو، ذرت و سویا در دولت شهید جمهور آیت الله رئیسی اشاره ای کرد و افزود: قیمت این نهاده ها بسیار مناسب شده و دامداران نیز راضی هستند و امیدواریم این منوال همچنان ادامه داشته باشد.

کریمی با تاکید براینکه در حال حاضر بیشترین مشکل دامداران همان تامین سبوس گندم بوده است، اضافه کرد : برخی از کارخانجات کنسانتره بیشترین آسیب را به دام سنتی زده اند اگر آنان به صورت سالم فعالیت می کردند امروز دام و دامداری به این روز نمی رسید.

وی در ادامه به تاریخچه تاسیس این شرکت تعاونی اشاره ای کرد و گفت : فعالیت این شرکت از سال ۷۷ بوده و بعد از خللی کوتاه که با ورشکستگی مواجه شده بود از سال ۹۵ این شرکت تعاونی بنام عشایری روستایی به فعالیت خود ادامه داده است .

کریمی تصریح کرد: ۶۰ درصد توزیع نهاده های شهرستان بابل توسط این مجموعه توزیع می شود.

کریمی مدیرعامل فراوذده های دامی بابل

وی با بیان اینکه ۹ مرکز جهاد کشاورزی در این شهرستان فعالیت دارد، اظهار داشت: نهاده های دامداران هفت مرکز جهاد کشاورزی از این شرکت تعاونی تامین می شود.

 مدیر عامل شرکت تعاونی عشایری صنعت دامپروری بابل با اعلام اینکه یکی از مزیت های این شرکت این بوده که نهاده ها را با ۳ درصد سود به دامدار تحویل می‌دهد و بعد از چند ماه هزینه خود را دریافت میکند، گفت : در حال حاضر در این مجموعه ۲۰ نفر مشغول فعالیت هستند.

کریمی در پایان از تلاش ها و پیگیری های مسئولین جهاد کشاورزی استان و شهرستان و مسئولین امور دام تشکر و قدردانی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار