عبدالوحید فیاضی؛ اگر مشارکت در انتخابات پایین باشد نمایندگان ضعیف وارد مجلس می شوند + ویدئو\
  • بررسی نقش احزاب در انتخابات؛

عبدالوحید فیاضی؛ اگر مشارکت در انتخابات پایین باشد نمایندگان ضعیف وارد مجلس می شوند + ویدئو

  • کد خبر: 2111103801
  • چاپ
  • انتشار: 09 دی 1402 - 09:34

نماینده اسبق مجلس شورای اسلامی در برنامه رویداد دوازدهم از گروه رسانه ای استناد و سکان نیوز با اشاره به اینکه برای هیجان بخشی به فضای انتخابات و فضای سیاسی جامعه به نقش مردم نیاز است، افزود؛ نقش آفرینی و بازیگری نقش آفرینان سیاسی هم باید خروجی آن حضور مردم باشد.

به گزارش استناد نیوز، عبدالوحید فیاضی گفت؛ یک دلیلی که مردم باید حضور پیدا کنند حتماً باید نگاه کنیم کارگزارانشان، دولت و کسانی که مسئولیت دارند بتوانند این زمینه را فراهم کنند.

نماینده اسبق مردم نور و محمودآباد اظهار داشت؛ فراهم سازی این زمینه یعنی کنش‌ها و عملیات دولتمردان به گونه‌ای باشد که مردم امید به رای داشته باشند، متاسفانه می‌بینیم که ناامیدی در جامعه وجود دارد و دولت باید تلاش بکند تا مردم را با امیدواری بیشتری با صندوق‌ها آشتی دهد.

فیاضی با اشاره به اینکه حال نقش احزاب در انتخابها کجاست؟ بیان داشت؛ کلاً نقش احزاب در همین انتخابات‌ها می‌باشد احزاب سیاسی باید در یک جامعه مردم سالاری مثل مردم سالاری دینی جمهوری اسلامی ایران که نقش دارند نقش مهم خود را در هر مقطعی در انتخابات اجرا کنند.

وی گفت؛ این نقش به معنی این نیست که فقط در ایام انتخابات سبز شوند بلکه همواره در تنویر افکار عمومی در بصیرت افزایی در روشنگری در آرمان‌خواهی مردم اثرگذار باشند تا بتوانند مردم را آشنا کنند به فواید یک جامعه مردم سالار به فواید یک روند دموکراتیک و انتخاب و انتخابات در حوزه خودشان و در شهر و کشور خودشان.

دکتر فیاضی بیان داشت؛ اگر چنانچه مردم حس بکنن که انتخابات فایده‌ای برایشان نداشته باشد این احزاب است که باید روشنگری کند توصیه من به صدا و سیما و رسانه ها اینکه جامعه را توسط احزاب و تضارب افکار، جامعه را تهیج کنند و به سمت ورود به انتخابات ببرند.

این نماینده سابق مجلس با بیان اینکه هرچقدر مردم انتخاب آگاهانه ای داشته باشند و مردم مسئولانه به انتخابات نگاه کنند و مشتاق باشند، افزود؛ به طور طبیعی کیفیت بهتری برای منتخبان می‌توانید قائل شوید قطعاً کسانی انتخاب می‌شوند که کیفیت بیشتری خواهند داشت.

وی اظهار داشت؛ خرد جمعی است که می‌تواند تضمین کند کیفیت انتخابات را خرد جمعی را چه کسی می‌تواند بیاورد به میدان، احزاب، بنابراین این فصل به نظرم فصل گفتگوی احزاب با همدیگر، تضارب افکار و اندیشه با همدیگر در بسترهای مختلف است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار