علی اصغر یوسف نژاد؛ افزایش 49.8 درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه 1403 منطقی نیست / جزئیاتی از لایحه بودجه سال 1403\

علی اصغر یوسف نژاد؛ افزایش 49.8 درصدی درآمدهای مالیاتی در بودجه 1403 منطقی نیست / جزئیاتی از لایحه بودجه سال 1403

  • کد خبر: 2111103769
  • چاپ
  • انتشار: 16 آذر 1402 - 10:03

نماینده ساری و میاندورود در ادوار مجلس: بر اساس لایحه دولت، بودجه سال آینده 6 هزار و 478 همت است افزود؛ فروش روزانه نفت یک میلیون و 350 هزار بشکه و نرخ تسعیر ارز 31 هزار تومان در نظر گرفته شد.

علی اصغر یوسف نژاد، نماینده مردم شریف ساری و میاندورود در مجلس پنجم، هشتم و دهم مجلس شورای اسلامی در گفتگو با استنادنیوز در خصوص لایحه بودجه سال 1403 گفت:  قیمت نفت در هر بشکه در بودجه امسال 65 یورو محاسبه و 14 و نیم میلیارد دلار برای کالاهای اساسی و دارو در نظر گرفته شده است.

وی اظهار داشت؛ اعداد و ارقام زیادی را در بودجه مشخص کردند در مورد افزایش حقوق کارکنان و کارگران هم 18 و 20 درصد اعلام شده که به نظر من این عدد رشد حقوقی کارکنان مناسب نیست در حالی که ما با حداقل تورم 35 درصدی مواجه هستیم.

عضو هیئت رئیسه مجلس دهم با بیان اینکه این بودجه دو مرحله ای می باشد، افزود؛ در این مرحله در بودجه مصارف لحاظ نشده و فقط منابع در آن عنوان شد، بودجه باید واقع بینانه باشد.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه وظیفه بودجه این است که ناترازی ها را به تراز تبدیل کند گفت؛ از جمله رفع ناترازی های صندوق ها که در بودجه جدید باید مشخص شود یا رشد نقدینگی مهار شود و یک انضباط مالی داشته باشیم.

استناد نیوز یوسف نژاد 90834

عضو کمیسیون تلفیق در مجلس گذشته، اظهار داشت؛ در بودجه باید نسبت به درآمدها واقع بینانه عمل کنیم و در مورد هزینه ها هم خیلی از هزینه های اضافی دولت حذف شود.

وی با بیان اینکه بودجه باید باعث کاهش تورم در جامعه شود، گفت؛ اثر بودجه باید کاهش تورم، کاهش رشد نقدینگی، افزایش توان اقتصادی خانوار و برنامه ریزی برای رشد شاخص های کلان اقتصادی باشد.

یوسف نژاد با اشاره به اینکه بودجه باید به سمتی برود که دولت تصدی گری خودش را کاهش دهد و نظارت و کنترل بیشتری داشته باشد، افزود: بودجه به سمتی برود که رشد اقتصادی افزایش یابد تا قدرت خرید مردم بالا رود و منجر به افزایش درآمد عمومی افراد و مردم شود.

این نماینده ادوار مجلس در ساری و میاندورود اظهار داشت؛ رشد درآمدی حدود 40 درصدی درآمدها در بودجه سال 1403 نسبت به امسال مشاهده می کنیم که مشخص نیست از چه منابعی تامین خواهد شد و منطقی نیست.

وی با اشاره به اینکه برای مالیات حدود 49/8 درصد نسبت به سال گذشته افزایش درآمد در نظر گرفته شد، گفت‌؛ این موضوع شدنی نیست و محقق نخواهد شد.

یوسف نژاد گفت؛ زمانی می‌توانیم مالیاتی دریافت کنیم که گردش مالی و رونق اقتصادی داشته باشیم که فعلا در حالت رکود اقتصادی هستیم و نمی شود بیشتر از حالت عادی مالیات از مردم دریافت کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار