۳ طرح بهداشتی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/ کمبود ویتامین دی در مازندرانی ها\
  • در پنجمین روز از هفته دولت؛

۳ طرح بهداشتی در قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/ کمبود ویتامین دی در مازندرانی ها

  • کد خبر: 2111103394
  • چاپ
  • انتشار: 06 شهریور 1402 - 14:59

در پنجمین روز از هفته دولت و با حضور معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران،  فرماندار قائمشهر و معاون عمرانی ایشان،  بخشدار بخش مرکزی، رئیس شبکه بهداشت قائمشهر و مسئولین شهرستانی ۳ طرح بهداشتی در سطح این شهرستان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز،  معاون بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران روز دوشنبه در گفت و گو با خبرنگاران افزود: به مناسبت هفته دولت 10 طرح بهداشتی در سطح این استان افتتاح و کلنگ زنی می شود که از این تعداد پروژه ها 3 طرح مربوط به شهرستان قائمشهر است که امروز افتتاح و کلنگ زنی شد.

دکتر عباس علیپور با اعلام اینکه تمام این مرکزها خدمات جامع سلامت هستند، گفت: در تمام این مرکزها پزشک، دندانپزشک، داروخانه و آزمایشگاه مستقر است.

وی در پایان یکی از مسائل های مهم در سطح این استان را کمبود ویتامین دی اعلام کرد و افزود: در پویش مصرف ماهانه ویتامین دی، با عنوان مکمل دی یکم هر ماه، مردم استان مکلف به استفاده از قرص های ویتامین دی می شوند.

فرماندار قائمشهر با اعلام اینکه دو طرح بهداشتی افتتاح و یک طرح هم کلنگ زنی شد، گفت: این شهرستان با۱۷۴۰   میلیارد تومان رتبه اول استان را در اعتبارات پروژه هفته دولت کسب کرده است.

جواد مولایی قرا افزود: نیمی از این اعتبارات مربوط به حوزه بهداشت در بخش های مختلف مرکز خدمات جامع سلامت و بیمارستان بوده که هزینه شده است.

وی خاطرنشان کرد: شهرستان قائمشهر با دارا بودن بیمارستان ولیعصر، بیمارستان ۳۲۰ تختخوابی رازی و بیمارستان های دیگر که در حال احداث است یکی از مراکزهای اصلی بهداشت کشور تلقی می شود.

فرماندار قائمشهر از خیرین سلامت که زمین اهدا کردند تقدیر و تشکر کرد و گفت: خیرین منتخبین خداوند هستند، آنان اجر و پاداش خود را از خداوند منان دریافت می کنند.

بهداشت

رئیس شبکه بهداشت و درمان شهرستان قائمشهر در کلنگ زنی مرکز خدمات جامع سلامت روستائی بالالموک، گفت:  قرار است این ساختمان در فضایی به مساحت ۴۵۰ متر مربع احداث شود که با احداث این مرکز پنج هزار و ۷۰۰ نفر  از خدمات بهداشتی بهره مند می شوند.

دکتر نصرالله رشیدی میزان اعتبار پیش بینی شده برای این طرح را ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان اعلام کرد.

وی با اعلام اینکه مرکز خدمات جامع سلامت شهری شماره پنج کفشگرکلا این شهرستان در فضایی به مساحت ۵۰۰ متر مربع به بهره برداری رسید، افزود: به منظور احداث و تجهیز این پروژه  حدود ۶ میلیارد تومان هزینه شد که  از محل اعتبارات دانشگاه علوم پزشکی مازندران بوده است.

رئیس شبکه بهداشت شهرستان قائمشهر در پایان در خصوص افتتاح مرکز خدمات جامع سلامت روستای قادیکلای بزرگ، گفت: این طرح با هزینه ای بالغ بر  ۶ میلیارد و ۵۰۰ میلیون تومان به بهره برداری رسید که یکهزار و ۷۰۰ خانوار را تحت پوشش خدمات بهداشتی و درمانی قرار می دهد.

بهداشت



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار