کارخانه کمپوست قائمشهر تا پایان آبان ماه بهره برداری می شود\

کارخانه کمپوست قائمشهر تا پایان آبان ماه بهره برداری می شود

  • کد خبر: 2111102637
  • چاپ
  • انتشار: 03 آبان 1401 - 15:28

عضو شورای شهر قائمشهر از راه اندازی کارخانه کمپوست تا پایان آبان ماه امسال در این شهر خبر داد.

 خبرنگار: مونا معینی 

دکتر مفید اسماعیلی روز سه شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه مرکز دفن زباله قائمشهر بیش از 60 سال قدمت دارد، افزود: مرکز دفن زباله در پنج کیلومتری شهر قائمشهر ، همجواری هشت روستا و در حاشیه رودخانه تلار واقع شده است.

وی با اعلام اینکه بوی نامطبوع آن در تمام محله پیچیده است و رهگذران را آزار می دهد، گفت: در طی سالهای گذشته مسئولین برای حل این موضوع پیگیر خط پردازش تفکیک زباله و مرمت و بازسازی کارخانه کمپوست شدند تا معضل چندین ساله زباله و شیرابه برای مردم حل شود.

عضو شورای شهر قائمشهر با بیان اینکه در سه سال گذشته 63 میلیارد تومان اعتبار دولتی جهت توسعه و مرمت کارخانه کمپوست قائمشهر تزریق شده است، افزود: با این میزان اعتبار نسبت به مرمت، خرید تجهیزات و سوله های کارخانه کمپوست اقدام شده است.

اسماعیلی با اعلام اینکه خط پردازش و کارخانه کمپوست تا پایان آبان ماه امسال به بهره بردرای می رسد، گفت: تنها نصب دستگاه ها مانده که تا هفته آینده تمام دستگاه به غیر از دو سرند بالستیک نصب خواهد شد.

وی گفت: هنگامی که سرند بالستیک از آلمان ارسال شود نسبت به نصب آن هم اقدام خواهد شد.

عضو شورای شهر قائمشهر ، بیان کرد: کمپوست می‌تواند برای مخلوط زباله‌های شهری با هدف کاهش حجم و وزن موادی که باید دفع شوند، کاهش انتشار بو و شیرابه، بازیافت منابع و کاهش هزینه‌های احتمالی دفع، مورد استفاده قرار گیرد.

اسماعیلی در پایان تولید روزانه زباله در سطح این شهر را 220 تا 230 تن اعلام کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار