بیماران دیالیزی از کمبود دستگاه دیالیز رنج می برند/ خیرین به کمک بیماران کلیوی بیایند\

بیماران دیالیزی از کمبود دستگاه دیالیز رنج می برند/ خیرین به کمک بیماران کلیوی بیایند

  • کد خبر: 2111102630
  • چاپ
  • انتشار: 02 آبان 1401 - 16:24

 مهم ترین مشکل حال حاضر بیماران دیالیزی در بیمارستان های شهرستان قائمشهر کمبود دستگاه دیالیز، فرسوده بودن دستگاه ها و کمبود فضا بخش برای اضافه شدن دستگاه جدید است.

 خبرنگار : سیما حبیب نژاد

به گزارش استناد نیوز، به گفته انجمن حمایت از بیماران  کلیوی، این بیماران علاوه بر تحمل دردهای ناشی از این بیماری، گرفتار رنج هایی نظیر هزینه های بالا، کمبود تجهیزات و غیره هستند.

این مساله چنان مهم است که به دغدغه بیماران و همچنین خانواده آنان مبدل شده است.

دکتر مفید اسماعیلی عضو شورای شهر قائمشهر و یکی از اعضاء حمایت از بیماران دیالیزی روز دوشنبه در نشست با فرماندار قائمشهر با اشاره به اینکه محل استقرار انجمن حمایت از بیماران کلیوی در بیمارستان ولیعصر واقع شده است، گفت: انجمن حمایت از بیماران کلیوی شناخته شده نیست بنابراین درصدد هستیم تا این انجمن را به مردم و خیرین بشناسانیم.

دکتر مفید اسماعیلی بر ضرورت حمایت خیرین از بیماران کلیوی تاکید کرد و افزود: امیدواریم با کمک خیرین، حوزه سلامت، نمایندگان و برخی از مسئولین بتوانیم خدمات دهی به بیماران دیالیزی را ارتقاء دهیم.

وی با بیان اینکه 57 نفر از بیماران پشت نوبت دیالیز در بیمارستان های ولیعصر و رازی هستند، گفت: هم اکنون 26 دستگاه بیمار مبتلا به دیالیز در بیمارستان های رازی و ولیعصر قائمشهر وجود دارد که در سه شیفت خدمات ارائه می دهند و پاسخگوی نیاز این بیماران نیست.

اسماعیلی مشکلات بخشهای دیالیز این شهرستان را فرسوده بودن دستگاه ها و کمبود دستگاه دیالیز اعلام کرد.

وی در پایان با بیان اینکه یکی از خیرین قائمشهری نسبت به ساخت مرکز دیالیز با 40 دستگاه اقدام کرده است، گفت: متاسفانه بنا به دلایلی ساخت آن متوقف شده است که می طلبد نسبت به این امر مهم اقدامات لازم انجام شود.

250 بیمار دیالیزی در قائمشهر وجود دارد

مریم گرایلی مسئول مشارکتهای بیماران دیالیزی در این نشست با بیان اینکه دهمین بخش دیالیز کشور در قائمشهر راه اندازی شد، گفت: اولین بخش دیالیز استان مازندران در بیمارستان ولیعصر قائمشهر راه اندازی شده است.

وی با اعلام اینکه هزینه خرید یک دستگاه دیالیز خارجی از 650 تا 700 میلیون تومان است ، افزود: هزینه خرید یک دستگاه دیالیز ایرانی از 400 تا 450 میلیون تومان است. از خیرین انتظار می رود تا در این زمینه به انجمن کمک کنند.

گرایلی با اشاره به اینکه امسال یک پیوند کلیه داشته ایم، گفت:به دلیل هزینه بالای پیوند کلیه و مشکلات مالی این بیماران این امر به نسبت سالهای گذشته کاهش یافته است.

وی تعداد بیماران دیالیزی در قائمشهر را 250 بیمار اعلام کرد.

حسین نصیری هم در این نشست با بیان اینکه براساس برآوردهای انجام شده باید تعداد دستگاه های دیالیزی به 10 تا 15 دستگاه در بیمارستان های این شهرستان ارتقاء یابد، گفت: بیماران دیالیزی از کمبود دستگاه رنج می برند.

امسال 2 دستگاه دیالیز ایرانی به بیمارستان رازی قائمشهر اضافه شد.

در پایان این جلسه اعلام شد با توجه به اینکه بیمارستان نمی تواند لوازم خارجی خریداری نماید و بخش های دیالیز با توجه به شرایط خاص بیماران نیاز به آنژیوکت بی برون و چسب kbm را دارد بنابراین از خیرین خواسته اند تا در خرید این لوازم و راه اندازی بخش جدید دیالیز حمایت کنند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار