8 وقف جدید امسال در قائمشهر ثبت شد\

8 وقف جدید امسال در قائمشهر ثبت شد

  • کد خبر: 2111102588
  • چاپ
  • انتشار: 24 مهر 1401 - 12:08

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر، گفت: امسال هشت وقف جدید انتفاعی و منفعتی در سطح این شهرستان ثبت شده است.

 

علی فتحی روز یک شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز با بیان اینکه از این تعداد چهار وقف منفعتی بوده است، توضیح داد: یک قطعه زمین به مساحت یکهزار و 37 متر مربع بوده که به نیت عزاداری سید الشهداء وقف شده است.

وی گفت: قطعه زمین دیگری به مساحت 300 متر مربع جهت عزاداری حضرت فاطمه زهرا (س) وقف شده است.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر، بیان کرد: زمینی هم به مساحت 332 متر مربع با نیت عزاداری سید الشهداء در ایام محرم و صفر از دیگر وقف های ثبت شده در این شهرستان است.

فتحی دیگر وقف منفعتی که در این شهرستان به ثبت رسیده را زمینی به مساحت 300 متر مربع با نیت حرم امام رضا علیه السلام اعلام کرد.

وی ادامه داد: همچنین چهار وقف جدید انتفاعی هم به مساحت یکهزار و 516 متر مربع به نیت های اضافه شدن به حیاط مسجد، بنای مسجد، ساخت حسینیه و قبرستان بوده که در سطح این شهرستان ثبت شده است.

رئیس اداره اوقاف شهرستان قائمشهر با بیان اینکه در 6 ماه نخست سال گذشته 2 مورد وقف جدید به ثبت رسیده بود، افزود: امسال در این مدت هشت وقف جدید به ثبت رسیده است که به نسبت مشابه سال گذشته با رشد 3  برابری مواجه شده ایم.

به گفته فتحی در سال گذشته هفت وقف جدید در سطح این شهرستان ثبت شده بود.

رئیس اداره اوقاف و امور خیریه شهرستان قائمشهر، بیان کرد: وقف سنت حسنه‌ای است که اثرات مثبتی در زندگی مادی و اخروی انسان دارد.

فتحی در پایان با اشاره به اینکه بازسازی زائرسرا امام زاده محمد این شهرستان به مرحله بهره برداری رسیده است، گفت: برای بازسازی این زائرسرا حدود 300 میلیون تومان هزینه شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار