هدفگذاری تامین اجتماعی استان مازندران فراتر از حد انتظار سازمان / رتبه مناسب مازندران در سطح کشور\
  • مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در گفتگو با استناد نیوز؛

هدفگذاری تامین اجتماعی استان مازندران فراتر از حد انتظار سازمان / رتبه مناسب مازندران در سطح کشور

  • کد خبر: 2111102353
  • چاپ
  • انتشار: 31 تیر 1401 - 20:28

حسن فلاح از تلاش اداره کل و شعب تامین اجتماعی در استان مازندران برای افزایش تعداد بیمه شده، فراتر از هدفگذاری تعیین شده توسط سازمان تامین اجتماعی برای این استان خبر داد.

مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران در گفتگو با استناد نیوز، گفت: سازمان تامین اجتماعی بر اساس ورودی ها و خروجی ها اداره می شود و عمده منبع درآمدی آن از محل وصول حق بیمه می باشد.
حسن فلاح یکی از شاخصه های سنجش کارآمدی سازمان های بیمه گر را نسبت بیمه شده به مستمری بگیران اعلام کرد و افزود: سازمان تامین اجتماعی 18 خدمت اعم از تعهدات کوتاه مدت، بلند مدت را به جامعه هدف ارائه می نماید که برای انجام به موقع و درست این تعهدات و تامین منابع آن، لازم است نسبت بیمه شدگان به مستمری بگیران سازمان افزایش و جامعه جوان تحت پوشش بیمه ای قرار بگیرند.
وی افزود: بنابراین در راستای برنامه تحولی مدیرعامل محترم سازمان که بر دو محور اساسی یعنی تقویت بازرسی های کارگاهی و بازرسی دفاتر قانونی بر اساس ماده 47 قانون به منظور افزایش بیمه شده های اجباری و جلوگیری از فرار بیمه ای و همچنین افزایش پوشش بیمه اختیاری در قالب پوشش بیمه فراگیر خانوار ایرانی مطرح و تمرکز شد.
مدیرکل تامین اجتماعی استان مازندران با اعلام اینکه بیمه زنان خانه دار و بیمه دانشجویان از محورهای اصلی پوشش بیمه اختیاری است، ادامه داد: با توجه به تلاش های صورت گرفته در بحث معرفی این نوع بیمه ها و نشست های تخصصی با دانشگاه های مختلف، خوشبختانه استان مازندران عملکرد مناسبی را در این زمینه به ثبت رسانده است، هرچند اعتقاد داریم با توجه به پتانسیل های موجود در سطح استان می توانیم عملکرد بهتری نیز داشته باشیم.
فلاح با اشاره به هدفگذاری سازمان تامین اجتماعی برای افزایش 53 هزار بیمه شده در استان مازندران، گفت: با جدیت تلاش خواهیم کرد سقف در نظر گرفته شده را بشکنیم و مبنای هدف ما بیش از این تعداد است، خوشبختانه در سه ماهه اول سال 1401 نیز از بین 33 استان، مازندران در حوزه بیمه زنان خانه دار رتبه چهارم و در بیمه دانشجویان رتبه ششم را کسب کرده است که البته به این میزان هم قانع نیستیم و تلاش خواهیم کرد نسبت تعداد بیمه شدگان در مازندران را افزایش دهیم.
این مقام مسئول اطلاع رسانی و آگاهی بخشی به مردم نسبت به خدمات و اهمیت بیمه تامین اجتماعی را مهمترین مسئله در ترغیب مردم در بیمه پردازی دانست و افزود: در زمان شیوع ویروس کرونا اهمیت بیمه تامین اجتماعی بیش از پیش برای مردم نمایان شد و غرامت دستمزدی که به مبتلایان پرداخت گردید، همچنین برقراری مستمری برای بازماندگان موجب حفظ کرامت خانواده ها شد.
مدیرکل تامین اجتماعی مازندران در پایان با اشاره به پوشش بیش از 60 درصدی جمعیت استان مازندران توسط سازمان تامین اجتماعی، گفت: تمام تلاش مجموعه همکاران در اداره کل و شعب شهرستان ها این است که شاهد افزایش ضریب نفوذ و پوشش بیمه تامین اجتماعی در استان بوده تا انشالله شاهد روزی باشیم که هیچ یک از مردم مازندران از مزایا و خدمات این سازمان بی بهره نمانند.

حسن فلاح تامین اجتماعی



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار