تلاش بی‌نتیجه اداره کل محیط زیست مازندران در توجیه خطای آشکار کشتن پلنگ قائمشهر\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

تلاش بی‌نتیجه اداره کل محیط زیست مازندران در توجیه خطای آشکار کشتن پلنگ قائمشهر

  • کد خبر: 2111101973
  • چاپ
  • انتشار: 06 ارديبهشت 1401 - 13:57

 متولیان محیط زیست مازندران بجای پذیرش اشتباه، کوتاهی ها و کمبود امکانات در ماجرای کشته شدن پلنگ قائمشهر به دنبال مقصر جلوه دادن دیگران و تبرئه خود برآمدند.

?سامان سوهانیان مدیرمسئول؛  پلنگ ایرانی از جمله گونه های نادر و در معرض خطر انقراض حیات وحش ایران و استان مازندران است که تبلیغات زیادی برای حفظ این گونه ارزشمند جانوری شده است تا جایی که نقش زیبای آن بر پیراهن تیم ملی فوتبال در جام جهانی نیز درج شد.

اما اتفاق تلخی که هفته جاری در قائمشهر افتاد و کشته شدن پلنگ جوان با گلوله‌ جنگی ماموران محیط‌زیست پنبه کرد آنچه را که طی سالیان رشته شده بود.

مدیرکل محیط زیست مازندران در اولین واکنش به این واقعه تلخ و در جواب افکار عمومی و نگرانی های مردم، در مقام توجیه ظاهر شد و کشته شدن پلنگ سرگردان قائمشهر را در برابر حفظ جان مردم اجتناب ناپذیر دانست و به طرز عجیبی از عملکرد مجموعه تحت مدیریت خود دفاع کرد! توجیهی که البته مورد پذیرش افکار عمومی قرار نگرفت و واکنش های تندی را در فضای مجازی به همراه داشت.

گام بعدی در توجیه این ضعف و کوتاهی آشکار مقصر جلوه دادن مردم حاضر در صحنه و ترساندن پلنگ بود، موضوعی که علیرغم اشتباه بودن چیزی از گناه مسئولین مربوطه نمی کاهد، بعد از آن حتی تلاش شد تقصیر را به گردن ترافیک شهری بی اندازند و...

بنابر اعلام مسئولین مربوطه اولین گزارش حضور پلنگ در خیابان حدود ساعت ۵ صبح بود یعنی زمانی که نه ازدحام جمعیتی وجود داشت، نه ترافیکی و نه بهانه ای!

پلنگ تا ساعت ۸ در مکانی مشخص درحال استراحت بود و این سه ساعت فرصت طلایی برای زنده گیری بود که متاسفانه خبری از مسئولین مربوطه نشد!

نکته عجیب اینکه تا حدود ساعت ۱۳ هیچ خبری از دارت بیهوشی نشد یعنی ۸ ساعت پس از گزارش اولیه و مشاهده پلنگ در خیابان...

تناقض گویی های مسئولان محیط زیست مازندران و شهرستان قائمشهر در خصوص اهلی یا وحشی بودن پلنگ نیز نشان از ضعف مفرط مجموعه اداره کل و ضعف نظارتی مدیران مربوطه دارد، موضوع مهمی که باید پیش از واقعه کشف و از آن پیشگیری می شد.

 پلنگ سرگردان قائمشهر یکی دیگر از قربانیان بی تدبیری هاست که بار دیگر ضعف مدیریتی، عملکردی و امکانات محیط زیست مازندران را به همگان یادآور شد، همه شرمسار این اتفاق تلخ شدیم جز آنان که باید...



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار