آمریکا فاقد توانایی ردیابی در زمینه تسلیحات ارسالی به اوکراین است\

آمریکا فاقد توانایی ردیابی در زمینه تسلیحات ارسالی به اوکراین است

  • کد خبر: 2111101923
  • چاپ
  • انتشار: 31 فروردين 1401 - 08:39

شبکه سی ان ان گزارش داد؛ دولت بایدن هم‌اکنون فاقد توانایی ردیابی و رصد قابل اعتماد در زمینه تسلیحات ارسالی به اوکراین است.


به گزارش استناد نیوز، شبکه سی ان ان به نقل از چندین منبع در سازمان های اطلاعات آمریکا گزارش داد که دولت بایدن نگران است در روند ارسال تسلیحات نظامی به اوکراین اختلالی ایجاد شود و این تسلیحات در بلند مدت در اختیار نیروهای شبه نظامی و گروه هایی قرار بگیرد که آمریکا نمی خواهد.
در همین مورد یک منبع اطلاعاتی دولت آمریکا گفت: ما در کوتاه مدت به روند صحیح انتقال تسلیحات اعتماد داریم اما در صورت طولانی شدن جنگ، هیچ ضمانتی وجود ندارد که این تسلیحات در اختیار چه افرادی قرار بگیرد.
به نوشته سی ان ان، دولت بایدن به علت عدم دسترسی به نیروهای اطلاعاتی و امنیتی در اوکراین، هم اکنون کاملاً متکی به اطلاعاتی است که دولت اوکراین در مورد تحولات این کشور ارائه می کند.
بر اساس این گزارش، مقامات آمریکا در زمان حاضر کمتر نگران افتادن سلاح های غربی به دست نیروهای روسی بوده و بیشتر نگران دسترسی گروه های شبه نظامی به این تسلیحات هستند.
گزارش سی ان ان در حالی منتشر می شود که جو بایدن رئیس‌جمهوری آمریکا روز سه شنبه اعلام کرد که قصد دارد تجهیزات توپخانه بیشتری به اوکراین ارسال کند.
پیش از این یک مقام ارشد دفاعی آمریکایی اعلام کرده بود که نخستین محموله نظامی آمریکا برای اوکراین به عنوان بخشی از بسته ۸۰۰ میلیون دلاری امنیتی که بایدن مجوز آن را صادر کرده بود، در حال ورود به اوکراین است.

 

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار