کشتارگاه ها 12 و 13 فروردین ماه تعطیل نباشند/بیش از 3 هزار بازرسی از فروشگاه و مراکز خرید انجام شد\

کشتارگاه ها 12 و 13 فروردین ماه تعطیل نباشند/بیش از 3 هزار بازرسی از فروشگاه و مراکز خرید انجام شد

  • کد خبر: 2111101828
  • چاپ
  • انتشار: 09 فروردين 1401 - 14:37

سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اعلام اینکه که دوازدهم و سیزدهم فروردین ماه کشتارگاه ها تعطیل نباشند، گفت: آنان با قوت به کشتار ادامه دهند تا بازار استان و تهران دارای ثبات باشد.


به گزارش استناد نیوز ,  و به نقل از صدا و سیما ، حسن عنایتی با بیان اینکه با توجه به جمعیت مسافران نوروزی که به مازندران داشتیم شاهد ثبات و آرامش بازار محصولات کشاورزی بودیم، افزود: از ابتدای امسال تاکنون ۳ هزار و ۸۸۰ مورد بازرسی از فروشگاه‌ها و مراکز خرید در استان انجام شد که منجر به تذکر شفاهی و تشکیل پرونده شد.
وی درباره قیمت بالای تخم مرغ گفت: به دلیل اینکه استان مصرف کننده تخم مرغ هستیم این محصول، افزایش قیمت داشته است و خوشبختانه در روز‌های اخیر قیمت تخم مرغ به ثبات رسید و قیمت گوشت قرمز با تغییراتی که در اسفندماه داشته است با پیگیری‌های صورت گرفته این مشکل هم رفع خواهد شد.
سرپرست سازمان جهاد کشاورزی مازندران با اشاره به اینکه با توزیع برنج در استان، قیمت برنج به تعادل نسبی رسیده است، افزود: جوجه ریزی در واحد‌های مرغداری نسبت به مدت مشابه سال گذشته رشد ۲۴ درصدی داشته است.
این مسؤول اضافه کرد: وضعیت خوبی از لحاظ موجودی شکر در انبار داریم و مشکلی در ایام ماه مبارک رمضان برای توزیع این کالا در استان نخواهیم داشت.
عنایتی به تعاون روستایی استان تاکید کرد: برای ماه مبارک رمضان خرما خریداری و وارد استان کند تا شهروندان مشکلی برای تامین خرمای این ایام نداشته باشند.
وی با بیان اینکه با توجه به پیک دوم سفر‌ها باید تلاش‌های مضاعف‌تری را در سطح بازار داشته باشیم و کنترل و نظارت بر محصولات کشاورزی بیشتر شود و اقلام مورد نیاز شهروندان تامین شود، گفت: با فراوانی تولید و کالا‌های موجود، بازار تنظیم و کنترل شود و ثبات و آرامش در بازار جاری شود.
عنایتی تاکید کرد: روغن، مرغ، شکر و خرما باید برای ماه مبارک رمضان به اندازه کافی تامین و به موقع در بازار عرضه شود.
وی خاطر نشان کرد: با توجه به نامگذاری شعار سال، وظیفه سنگینی بر عهده سازمان جهاد کشاورزی گذاشته شده است و باید تلاش کنیم کشاورزی استان را علمی و دانش بنیان کنیم و برای رسیدن به کشاورزی توسعه یافته باید کشاورزی را علمی و دقیق اجرایی کنیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار