دولت سیزدهم دولت حزب و جریان سیاسی نیست/ دستور رئیس‌جمهور برای تخریب ساخت‌وساز در قلب جنگل\

دولت سیزدهم دولت حزب و جریان سیاسی نیست/ دستور رئیس‌جمهور برای تخریب ساخت‌وساز در قلب جنگل

  • کد خبر: 2111101786
  • چاپ
  • انتشار: 20 اسفند 1400 - 19:04

رئیس جمهوری با اعلام اینکه حتماً از ظرفیت نخبگان و جوانانی که خلاق هستند، استفاده می‌شود، گفت: دولت سیزدهم دولت حزب و جریان سیاسی نیست و بیش از نصف مدیران را بعد از انتخابات به سراغشان رفتیم و محور انتخاب من در مدیریت شایسته‌سالاری بوده و به هیچ عنوان نگاه ما در انتصابات رویکرد جناحی نبوده است.

به گزارش استناد نیوز، آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی عصر جمعه در دیدار نخبگان، علما، خانواده شهدا، ایثارگران و جمعی از اقشار مختلف مردم مازندران در ساری افزود: سفر ما همراه شد با شرایط کرونایی و امکان دیدارهای مردمی در جای جای استان وجود ندارد و از این بابت از مردم شریف استان مازندران عذرخواهی می‌کنم و از این تریبون به آحاد مردم به‌ویژه خانواده معظم شهدا عرض سلام و احترام دارم.

آیت‌الله رئیسی خاطرنشان کرد: علما و روحانیون بزرگی در مازندران از جمله آیت الله کوهستانی، علامه ابن شهرآشوب، علامه حسن‌زاده آملی و همچنین پاسداران باعظمتی و دانشمندان نام‌آور هستند و به آنان افتخار می‌کنیم.

رئیس‌جمهور با اظهار این‌که نظام مسائل استان باید تعریف و تثبیت شود و راهکارهای برون‌رفت از مشکلات بهره‌گیری از دیدگاه‌های دانشگاهیان است، اظهار داشت: بودن دانشگاه در کنار محیط زیست، جنگل، اقتصاد معدن، صنعت، کشاورزی و ده‌ها طرح عمرانی و اقتصادی دیگر در مازندران مورد تاکید است که استاندار نشست‌های نخبگانی را با جامعه علمی و دیگر اقشار برگزار کند.

رئیس‌جمهور ادامه داد: مدارس شاهد باید مورد نظارت قرار گیرد و تکریم خانواده شهدا باید با جدیت در دستور کار قرار گیرد و لزوم توجه به این موارد حرف درستی است و اگر جامعه شهدا و ایثارگران مشکلاتی دارند باید در چارچوب قانون حل شود و اگر نقص قانونی وجود دارد باید برای رفع آنان اقدام شود. ستاد زن و خانواده باید در کشور فعال شود و مورد تاکید رهبری است، شورای انقلاب فرهنگی در این ارتباط برنامه‌های محوری دارد و دولت این موضوع را بسیار راهبردی و اساسی می‌داند.

دولت سیزدهم دولت حزب و جریان سیاسی نیست

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: حتماً از ظرفیت نخبگان و جوانانی که خلاق هستند، استفاده می‌شود، دولت سیزدهم دولت حزب و جریان سیاسی نیست و بیش از نصف مدیران را بعد از انتخابات به سراغشان رفتیم و محور انتخاب من در مدیریت شایسته‌سالاری بوده و به هیچ عنوان نگاه ما در انتصابات رویکرد جناحی نبوده است.

رئیسی تصریح کرد: در مازندران هم از آقای استاندار می‌خواهیم که از ظرفیت نخبگان استفاده کنند و از افراد کارآمد استفاده شود تا آنان در حلقه میانی دولت بتواند ایفای نقش کنند.

بیشترین اعتبارات سفر استانی دولت به مازندران در بخش کشاورزی است

آیت‌الله رئیسی اضافه کرد: مازندران قطب کشاورزی است و با وجود آنکه زیرساخت‌ها در روستاها فراهم شده اما مهاجرت‌ها از روستا به شهر افزایش یافته است و این روند در مازندران بحرانی نیست اما به هرحال باید برای حمایت از روستاییان در بحث ارائه تسهیلات و خدمات و خرید تضمینی محصولات کشاورزی باید تلاش شود.

رئیس‌جمهور تصریح کرد: بیشترین اعتبارات سفر استانی دولت به مازندران در بخش کشاورزی است و باید همه ما دست به دست بدهیم که تولید کشاورزی رونق یابد. ما باید صنایع تبدیلی را در استان مازندران برای ارزش افزوده در محصولات کشاورزی را افزایش دهیم و اگر می‌بینیم برخی از کشورها پیشرفت‌های خوبی در بخش کشاورزی دارند به دلیل بهره‌وری و استفاده از فناوری نوین در بخش کشاورزی است.

دستور رئیس‌جمهور برای تخریب ساخت‌وساز در قلب جنگل

رئیس‌جمهور به بیان این‌که مسئله مهم در استان بحث حفاظت محیط زیست است و در ارتباط با این موضوع در مازندران بسیار جدی است، گفت: جنگل در مازندران در حال تعرض است در قلب جنگل این استان اکنون ساختمانی در حال ساخت است، این موارد در عرصه‌های طبیعی شمال اصلاً پذیرفتنی نیست. فردا استاندار مازندران باید کارگروه تشکیل دهد و برای لغو مجوز و تخریب این ساختمان اقدام شود و برخورد سریع صورت بگیرد.

رئیسی بیان داشت: با دستگاه اجرایی که مجوز ارائه می‌دهد باید برخورد شود و باید سریعاً انجام شود و مردم هم در جریان قرار گیرند که این ساختمان با چه مجوزی در حال ساخت است.

رئیس دولت ادامه داد: ما معتقدیم در این دولت نباید عکس‌العملی برخورد کرد و کاری انجام شود و بعد اقدام کنیم، یعنی نباید بگذاریم که کارهای خلاف قانون انجام شود و در ارتباط با تالاب میانکاله هم در این سفر استانی تدابیری اندیشیدم و بررسی شد که چگونه از این ظرفیت با رعایت چارچوب زیست محیطی استفاده شود.

آیت‌الله رئیسی با اظهار این‌که در بحث گردشگری متناسب با فرهنگ مازندران باید استفاده شود، گفت: در بحث سواحل هم باید کارگروه تشکیل شود تا از سواحل نشاط آفرین و امیدبخش و امن استفاده شود و این سواحل آزاد شد و برای مردم است اما باید از آن ضابطه‌مند استفاده شود.

آیت‌الله رئیسی با اشاره به این‌که ما باید در استان از سرمایه جنگل، دریا و مهم‌تر از همه سرمایه انسانی باید به بهترین نحو ممکن استفاده کنیم، گفت: اقدامات دولت در ۶ ماه اخیر خوب بوده است اما کارهای عقب‌مانده زیاد است که باید آن را جبران کنیم، به زودی گزارش‌هایی را در این ارتباط به مردم ارائه خواهیم داد و به برکت خون شهدا اقداماتی انجام شده و دوستان دولت شبانه‌روز مشغول هستند تا به امید خدا عقب‌ماندگی‌ها جبران شود.

امروز نگران تأمین کالای اساسی و ارز نیستیم

رئیس‌جمهور در پایان گفت: در مورد کالاهای اساسی، منابع ارزی، تأمین منابع و امور زیرساختی مشکل نداریم یعنی کارهای خوبی انجام شده است، آینده کشور را درخشان و امیدوار می‌بینیم و کارهایی که در حال انجام است برای افزایش رفاه مردم با جدیت دنبال خواهد شد.

آیت‌الله سید ابراهیم رئیسی، رئیس‌جمهور در هفدهمین سفر استانی دولت سیزدهم، صبح امروز جمعه ۲۰ اسفند وارد استان مازندران شد. بازدید از تعدادی طرح اقتصادی و عمرانی و بازدیدهای سرزده، دیدار با اقشار مردم، دیدار با مجموعه کارشناسان ارشد محیط زیست و همچنین شرکت در شورای اداری استان در سفر یک‌روزه رئیس‌جمهور به مازندران برنامه‌ریزی‌شده است.

آیت‌الله رئیسی پیش از این به ۱۶ استان کشور شامل هرمزگان، قم، یزد، لرستان، زنجان، سمنان، اردبیل، فارس، خوزستان، سیستان و بلوچستان، خراسان جنوبی، ایلام، کهگیلویه و بویراحمد، بوشهر، گیلان و گلستان سفر کرده است.

شانزدهمین مقصد سفر رئیس‌جمهور و هیات دولت استان گلستان بود که جمعه هفته گذشته انجام شد و مازندران هم هفدهمین مقصد سفر استانی آیت‌الله رئیسی انتخاب شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار