جزئیات وام یک میلیاردی خرید مسکن جوانان / شرایط دریافت وام چیست؟\
  • آیا این وام کارگشاست؟

جزئیات وام یک میلیاردی خرید مسکن جوانان / شرایط دریافت وام چیست؟

  • کد خبر: 2111101485
  • چاپ
  • انتشار: 17 شهریور 1400 - 15:03

با اعلام مدیر عامل بانک مسکن و موافقت شورای پول و اعتبار وام خرید مسکن جوانان به حداکثر یک میلیارد تومان برای تهران و 700 میلیون تومان برای شهرهای کوچک افزایش یافت

به گزارش استناد نیوز، شرایط دریافت این وام کمی متفاوت با دیگر وام هاست که به همین دلیل برخی تمایلی به دریافت آن نشان نمی دهند، متقاضیان دریافت وام خرید مسکن جوانان لازم است برای دریافت این وام حداقل 5 و حداکثر 15 سال صبر نمایند!

بر این اساس افراد متقاضی باید در بانک مسکن حساب وام مسکن جوانان افتتاح نموده و ماهانه مبلغی را در این حساب سپرده گذاری نمایند، حداقل مبلغ اعلام شده برای سال جاری 200 هزار تومان است که پس از پرداخت ماهانه آن به مدت حداقل 5 سال می توان از این وام بهره مند شد.

با پنج سال سپرده‌گذاری، مبلغ وام مسکن جوانان در تهران 400 میلیون تومان، در کلانشهرها 350 میلیون و سایر شهرها 300 میلیون تومان خواهد بود و در صورت ادامه پرداخت سپرده گذاری ماهانه تا 15 سال، مبلغ این وام برای تهران به یک میلیارد تومان، کلان شهرها 850 میلیون و سایر شهرها 700 میلیون تومان افزایش می یابد.

وام خرید مسکن جواناننرخ سود و شرایط بازپرداخت وام

نرخ سود تسهیلات این وام بین 6 تا 9 درصد است. که این میزان بسته به حداکثر زمان بازپرداخت وام است. اگر افراد وام مسکن خود را پنج ساله تسویه کنند شش درصد سود می‌دهند اما اگر مدت بازپرداخت بالای پنج سال باشد، نرخ سود تسهیلات 9 درصد است. حدکاثر زمان بازپرداخت وام مسکن جوانان 20 سال است.

 

چه کسانی می‌توانند وام مسکن جوانان را بگیرند؟

هر شخصی که به سن هیجده سال تمام رسیده و یا حکم رشد او از سوی دادگاه صادر شده باشد می‌تواند به نام خود یا کسانی که تحت ولایت و قیومیت او باشند حساب پس‌انداز مسکن جوانان افتتاح کند.

 

به گزارش استناد نیوز، مسئله ای که محبوبیت این وام را برای جوانان با چالش جدی مواجه می نماید، تورم موجود در کشور است، اگر همین امروز این وام پرداخت می شد، شاید متقاضیان می توانستند خانه ای کوچک برای خود خریداری نمایند، اما هیچ اطمینانی وجود ندارد که 15 سال بعد با یک میلیارد تومان بتوان چند متر خانه خریداری نمود!



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار