نمایندگان ساری توان مقابله با احداث سد فینسک را ندارند / سایر نمایندگان مازندران کاری کنند\
  • اختصاصی استناد نیوز؛

نمایندگان ساری توان مقابله با احداث سد فینسک را ندارند / سایر نمایندگان مازندران کاری کنند

  • کد خبر: 2111101453
  • چاپ
  • انتشار: 09 شهریور 1400 - 18:45

ماجرای سد فینسک و حواشی آن تمامی ندارد و درحالی که بنا به تصاویر منتشر شده از فعالین محیط زیستی در فضای مجازی، ساخت سد درحال انجام است، نمایندگان ساری وارد حواشی اعتبار جدید 20 میلیاردی سد شده اند.

به گزارش استناد نیوز ؛ پروژه سد فینسک در محل تلاقی استان مازندران و سمنان بر یکی از سرشاخه های اصلی رودخانه تجن و با حجم مخزن 11.78 میلیون مترمکعب درحال احداث است، این پروژه درحالی با عنوان تامین آب شرب سمنان مصوب شده است که استان کم جمعیت سمنان با مدیریت درست منابع آبی در اختیار خود، هیچگونه نیازی در حوزه آب شرب مردم نخواهد داشت.

علیرغم هشدارهای کارشناسان حوزه آب و فعالان محیط زیستی مبنی بر نابودی کامل رودخانه تجن و اکوسیستم آن و بسیاری دیگر از دلایل کارشناسانه، نمایندگان ساری موفق نشدند جلوی احداث این پروژه خطرناک را بگیرند.

تازه ترین خبر، اعلام تخصیص بودجه 20 میلیادی جدید برای تسریع در روند ساخت سد، توسط نماینده سمنان بود که این موضوع فرعی درحالی به دغدغه نمایندگان ساری و میاندورود تبدیل و افکار عمومی به آن سو هدایت شده است که اصل قضیه ساخت فینسک، عمدا یا سهوا به فراموشی سپرده شد.

علی بابایی کارنامی درحالی به سرعت در خصوص اعلام خبر بودجه تازه برای فینسک، واکنش نشان داد و از لغو تخصیص اعتبار خبر داد که ماه هاست در برابر عملیات اجرایی این سد واکنش عملی و درخوری را شاهد نبوده ایم، هرچند نماینده سمنان نیز با متنی طعنه آمیز از اختصاص این بودجه 20 میلیاردی پیش از واکنش نماینده ساری خبر داد و از اساس موضوع لغو را تکذیب کرد و گفت این بودجه اکنون درحال هزینه شدن در پروژه است!

 

دیگر نمایندگان مازندران به پای کار بیایند

حفاظت از منابع آبی در هر نقطه از استان مازندران باید مورد توجه هر 12 نماینده استان قرار داشته باشد، در مسئله مهم سد فینسک نمایندگان ساری از نظر قدرت چانه زنی و اقناع مسئولین دولت و سایر نمایندگان توان مقابله با نماینده سمنان را ندارند و لازم است سایر نمایندگان مازندران مسئولانه با هرگونه تعرض به منابع آبی در استان مقابله نمایند.

انتخاب یک استاندار توانمند نیز برای استان مازندران می تواند در این خصوص به منظور تاثیر بر مصوبات هیات وزیران در دولت جدید بسیار کارگشا خواهد بود موضوعی که در دو سال گذشته به شدت از آن ضربه خورده ایم.

شاید در دولت جدید بیشتر بتوان روی اتخاذ تصمیمات بر پایه تعقل و آینده نگری امید داشت و اکنون بهترین فرصت است تا نمایندگان توانمند استان مازندران عنان کار را به دست گرفته و در جهت تبیین شرایط و مخاطرات احداث سد فینسک برای اکوسیستم منطقه اقدامات موثری را در دولت و مجلس رقم بزنند تا برای همیشه پرونده احداث این سد و دستبرد از منابع آبی مازندران بسته شود.

 

سامان سوهانیان - مدیرمسئول استناد نیوز



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار