مسببین اصلی ماجرای جانباز بابلسری عذرخواهی نکردند / سکوت تلخ شهرداری و اعضای شورای شهر بابلسر\
  • یادداشت مدیرمسئول استناد نیوز؛

مسببین اصلی ماجرای جانباز بابلسری عذرخواهی نکردند / سکوت تلخ شهرداری و اعضای شورای شهر بابلسر

  • کد خبر: 2111101079
  • چاپ
  • انتشار: 24 فروردين 1400 - 21:26

برخورد ناشایستی که با فردی جانباز در بابلسر رخ داد بسیار مورد توجه رسانه ها قرار گرفت، اما در میان هیاهوی فضای مجازی مسببین اصلی این اتفاق خود را پنهان کرده اند

سامان سوهانیان مدیرمسئول استناد نیوز؛  روز گذشته ویدئویی از بابلسر به صورت گسترده در فضای مجازی منتشر شد که در آن یک جانباز معلول که به دلیل بی توجهی چندباره شهرداری به خواسته به حق خود مجبور شد شخصا برای ایجاد پلی جهت عبور مرور  اقدام نماید با رفتار نامناسب مامور نیروی انتظامی مواجه شد.

این اتفاق تلخ که موجب تکدر خاطر مردم شد خیلی زود واکنش های مسئولین عالی رتبه کشور را برانگیخت و امروز فرمانده انتظامی شهرستان بابلسر در مراسمی از این جانباز سرافراز دلجویی و عذرخواهی نمود که با بزرگ منشی این جانباز نیز همراه شد.

اما اگر مجموعه مدیریت شهری، شهردار و شورای شهر بابلسر تنها به وظیفه ذاتی خود در شهر عمل می نمودند، هرگز این اتفاق تلخ رخ نمی داد، احساسات مردم جریحه دار نمی شد و خوراک خبری برای استفاده ابزاری رسانه های خارجی فراهم نمی گشت.

مطابق آیین­نامه اجرایی ماده 3 قانون حمایت از حقوق معلولان، دستگاه های مربوطه موظف هستند، در جهت اصلاح معابر، اماکن، ساختمان ها و فضاهای عمومی شهری  اقدام نمایند، به طوری که افراد دارای معلولیت قادر باشند آزادانه و بدون خطر در محیط پیرامون خود حرکت کنند.

مسببین اصلی این اتفاق تلخ افرادی هستند که در وظایف خود در خدمت رسانی به معلولین در این مورد خاص و چه بسا بسیاری موارد دیگر از این دست، کوتاهی نموده اند که به دلیل رسانه ای نشدن همچنان به همان منوال باقی مانده و مانعی برای حفظ حقوق شهروندی و زندگی آسان شهری کم توانان جسمی می باشند.

پیش از نیروی انتظامی که در جای خود با حرکتی پسندیده عذرخواهی نمود، می بایست رضا رحیمی به عنوان شهردار بابلسر و اعضای شورای شهر، از این جانباز، از تمام معلولین و مردمی که با دیدن چنین اتفاقاتی در شهر خاطرشان مکدر می شود حتی به صورت غیرحضوری و نیابتی عذرخواهی می نمودند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار