ادبیات نامناسب کیوان مرادیان سوژه رسانه های داخلی و خارجی / نمایندگان در چهارچوب قانون اقدام کنند + ویدئو\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

ادبیات نامناسب کیوان مرادیان سوژه رسانه های داخلی و خارجی / نمایندگان در چهارچوب قانون اقدام کنند + ویدئو

  • کد خبر: 2111101051
  • چاپ
  • انتشار: 13 فروردين 1400 - 12:38
الفاظ بکار برده شده توسط کیوان مرادیان نماینده مجلس شورای اسلامی در پیگیری یکی از زمین های شهرک صنعتی شهرستان سوادکوه شمالی سوژه رسانه ها شده است که به ابعاد آن می پردازیم
 به گزارش استناد نیوز، طی روزهای گذشته تصاویری از حضور کیوان مرادیان نماینده مردم شریف قائمشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه شمالی و سیمرغ به همراه فرماندار سوادکوه شمالی و مدیرعامل شهرک های صنعتی استان مازندران در شهرک صنعتی شهرستان به منظور برخورد با سرمایه گذاری که به تعهدات خود در زمین واگذار شده شهرک عمل نکرده است، منتشر شد.

ویدئوهای مربوط به این بازدید جنجالی خیلی زود در فضای مجازی و رسانه های داخلی منتشر شد، در نگاهی عامیانه رفتار تند این نماینده مجلس با سرمایه گذار مورد اقبال برخی شبکه های مجازی عموما بدون مجوز و ناآگاه به حدود و اختیارات یک نماینده مجلس قرار گرفت، اما با بررسی انواع نظارت های پارلمانی و نقش های نظارتی یک نماینده مجلس موضوع نحوه حضور و پیگیری آقای کیوان مرادیان در مورد یاد شده مورد سوال جدی قرار می گیرد.

اساسا یکی از مهمترین وظایف قوه مقننه، نظارت بر اجرای قانون است، این نظارت می تواند از طریق تحقیق و تفحص، از طریق دیوان محاسبات، کمیسیون اصل 90، و هیات بررسی و تطبیق مصوبات دولت، حق تذکر، سوال و استیضاح در سطح ملی انجام گیرد. در حوزه انتخابیه نیز  نماینده مجلس در مقام وکیل مردم موظف به نظارت بر اجرای امور است و حق دخالت در اجرا را ندارد، بنابراین فی نفسه حضور کیوان مرادیان و قدرت نمایی صورت گرفته خارج از وظایف نمایندگی مجلس بوده و پیگیری مستقیم چنین مواردی ضمن اینکه شان نمایندگی را تنزل می دهد، می تواند موجب دوری از انجام وظایف اصلی شود.

 از سوی دیگر نوع ادبیات به کار برده شده توسط نماینده مردم منطقه و استفاده از واژه هایی چون : «گیر مرد نیافتادید» ، «تو عددی نیستی» ، «برو پادوییتو کن» و  برخورد فیزیکی جزئی با مالک کارخانه در این بازدید مسئله ساز شد، بر همگان روشن است که رسانه های خارجی و عموما معاند سیاست های جمهوری اسلامی به دنبال سوژه هایی از این دست می باشند تا با بزرگنمایی آن، به مقاصد رسانه ای خود برسند و یک نماینده مجلس باید نسبت به این موارد آگاهی داشته و مراقبت بیشتری نماید. در فضای رسانه ای موجود امکان سانسور الفاظ رد و بدل شده توسط برخی افراد همراه، وجود ندارد.

رفتار انقلابی خارج از فرمایشات رهبر معظم انقلاب که تاکید می‌کنند: «در اقدام به وظیفه‌ی نظارتی، تأکید اینجانب بر رعایت تقوا و انصاف و اجتناب از حبّ و بغض‌های شخصی و جناحی است» تعریف نمی شود و قانون فصل خطاب تمامی امور باید باشد، اگر در مورد مطرح شده سرمایه گذار متخلف است باید قوه قضاییه با جدیت به آن ورود نماید کما اینکه در دوره اخیر و رویکرد جدید قوه قضاییه شاهد تسریع در این اقدامات نیز بوده ایم.

با شناختی که از آقای مرادیان داریم قطعا خود نیز ادبیات بکار برده شده را نمی پسندند و انسان هرچند صادق، خدوم و مبادی آداب، معصوم نبوده و جایز الخطاست، بعضا رفتارهای نماینده مجلس به مردم شریف حوزه انتخابیه نیز نسبت داده می شود، عذرخواهی از مردم بابت الفاظ بکار رفته شده می تواند موجب تلطیف فضای بوجود آمده شود.

در پایان امیدواریم کیوان مرادیان با همکاری سایر نمایندگان و قوه قضاییه، مسیر مبارزه با فساد و رانت را با جدیت و از مبادی قانونی پیگیری نموده و با پیگیری هایی در شان جایگاه نمایندگی از مدیریت ارشد استان مازندران و وزرای مربوطه، چنین مواردی را به نتیجه برسانند تا سرمایه های استان به دست افراد دارای اهلیت سپرده شده و به ثمر بنشیند، پس از آن نتیجه اقدامات اطلاع رسانی گردد تا امید در دل مردم ایجاد شود. همچنین در زمینه های دیگر بخصوص در بهبود معیشت زندگی مردم و کنترل افسار گسیخته گرانی ها نیز، نیازمند اقداماتی کارگشا هستیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار