آخرین آمار کرونا در استان مازندران / ابتلا به ویروس کرونا در مازندران 14 درصد بیشتر از میانگین کشوری / آمل پرخطرترین شهر استان\
  • اختصاصی استنادنیوز؛

آخرین آمار کرونا در استان مازندران / ابتلا به ویروس کرونا در مازندران 14 درصد بیشتر از میانگین کشوری / آمل پرخطرترین شهر استان

  • کد خبر: 2111100524
  • چاپ
  • انتشار: 20 آبان 1399 - 16:42

تاکنون در استان مازندران حدود 33 هزار بیمار کرونایی ثبت شده است که نشان از بالا بودن آمار ابتلا در این استان نسبت به میانگین کشوری می باشد.

به گزارش استناد نیوز، از ابتدای شیوع ویروس کرونا در استان مازندران تا امروز نزدیک به 33 هزار نفر به این ویروس مبتلا شده اند، که با توجه به جمعیت استان مازندران از هر 100 نفر یک مازندرانی تا امروز به کرونا مبتلا شده است، این درحالی است که در کل کشور 703 هزار مبتلا به ثبت رسیده که با توجه به جمعیت تقریبا از هر 114 نفر یک نفر به کرونا مبتلا شده است.

براین اساس شیوع ویروس کرونا در مازندران حدود 14 درصد بیشتر از میانگین کشوری بوده است که یکی از دلایل این موضوع را می توان در عدم اعمال محدودیت های مناسب در تردد مسافران در جاده های مواصلاتی استان جستجو نمود.

مطابق با آخرین آمار اعلام شده توسط دانشگاه علوم پزشکی استان مازندران و بابل درحال حاضر 844 بیمار مشکوک به کرونا در بیمارستان های تحت پوشش بستری می باشند، که از این تعداد 219 بیمار با علام حاد تنفشی در بخش مراقبت ویژه بستری هستند.

در 24 ساعت گذشته نیز 140 بیمار جدید شناسایی و بستری شدند و 156 بیمار نیز پس از بهبودی نسبی از بیمارستان ترخیص تا ادامه فرایند درمانی را در منزل طی نمایند.

شهرهای پر خطر مازندران

شهرهای ساری، قائم شهر، آمل، سوادکوه، رامسر، تنکابن، نوشهر و چالوس به عنوان شهرهایی اعلام شدند که روند ابتلا به کووید 19 در آن‌ها رو به افزایش است که در این بین شهرستان آمل با بیشترین آمار بیماران کرونایی بستری را دارد. بر اساس آخرین آمار 150 بیمار کرونایی در چهار بیمارستان آمل بستری هستند که با ادامه این روند با توجه به خستگی کادر درمان و کاهش تخت های خالی شرایط سخت تر خواهد شد.

لازم به ذکر است که از مهمترین دلایل گسترش شیوع ویروس کرونا در شهرستان آمل جمع های خانوادگی و مهمانی ها اعلام شده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار