افزایش رنگ نارنجی کرونایی در مازندران\

افزایش رنگ نارنجی کرونایی در مازندران

  • کد خبر: 2111101876
  • چاپ
  • انتشار: 27 فروردين 1401 - 09:25

براساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی؛ تعداد شهرهای نارنجی کرونایی مازندران از یک شهر به سه شهرستان افزایش یافت.


به گزارش استناد نیوز، براساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور از سوی مرکز روابط عمومی و اطلاع رسانی وزارت بهداشت، شهرستان رامسر که در تاریخ پنجم فروردین ماه به رنگ قرمز کرونایی در آمده بود همچنان با گذشت بیش از ۲۰ روز بدون تغییر در همین وضعیت قرار دارد.
طبق این گزارش ، شهرستان های گلوگاه، قائمشهر، سوادکوه و چالوس که پیش تر در محدوده زرد کرونایی قرار داشتند با تشدید وضعیت کرونایی به رنگ نارنجی در آمده اند و شهرستان سیمرغ که هفته گذشته به عنوان تنها شهرستان مازندران در محدوده نارنجی کرونایی قرار داشت با بهبود شرایط وارد محدوده زرد کرونایی شده است.
همچنین بر اساس آخرین رنگ بندی اعلام شده ، رنگ آبی کرونایی که از پنجم فروردین ماه وارد نقشه کرونایی مازندران شده بود با خروج شهرستان بابلسر به عنوان تنها شهرستان آبی مازندران بار دیگر از استان خارج شد و در حال حاضر هیچ شهرستانی از مازندران در محدوده کم خطر کرونایی قرار ندارد.
طبق ارزیابی وزرات بهداشت هم اکنون شهرستان های نکا، بهشهر، میاندرود، ساری، سوادکوه شمالی،سیمرغ ، بابلسر ،بابل، جویبار ، محمودآباد، آمل، فریدونکنار، نور، عباس آباد، کلاردشت، نوشهر و تنکابن در وضعیت زرد کرونایی واقع شده اند.
وضعیت قرمز یا خیلی پرخطر به شرایطی اطلاق می‌شود که در یک شهر از هر صدهزار نفر، دست‌کم ۱۰ نفر روزانه به علت ابتلا به کرونا در بیمارستان بستری شوند.
وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفر از میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.
رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفر از میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.
رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آمار بیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.
در حالی وضعیت رنگ بندی کرونایی استان مازندران نسبت به هفته گذشته بدتر شده است که طبق آمار علوم پزشکی مازندران و بابل مجموعه تعداد بیماران بستری استان از جمعه گذشته تاکنون حدود ۱۰درصد کاهش یافته است و از عدد ۲۱۹ نفر به ۱۹۶ نفر رسیده است.
همچنین تعداد مجموع بیماران شناسایی و بستری شده در طول یک هفته منتهی به ۱۹ فروردین ماه ۳۵۱ نفر بود که در طول این هفته به ۳۳۴ نفر رسیده است. همچنین میزان فوتی ناشی از کرونا نیز در هفته منتهی به ۱۹ فروردین ماه پنج نفر بود که در طول هفته ای که گذشت به ۲ نفر کاهش یافت.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار