انفجار عمدی یا غیرعمد بودن خانه مسکونی قائمشهر در دست بررسی است\
  • رئیس اداره گاز شهرستان قائمشهر؛

انفجار عمدی یا غیرعمد بودن خانه مسکونی قائمشهر در دست بررسی است

  • کد خبر: 2111100485
  • چاپ
  • انتشار: 10 آبان 1399 - 18:19

رئیس اداره گاز شهرستان قائمشهر علت حادثه انفجار واحد مسکونی را نشت گاز اعلام کرد و گفت: نشت گاز می تواند عمدی یا غیرعمدی باشد، البته وضعیت خانه مسکونی که شب گذشته شاهد انفجار آن بوده ایم هنوز مشخص نیست عمدی یا غیرعمد بوده و این موضوع در حال بررسی است.

تیمور دفتری در گفت و گو با استناد نیوز با اعلام اینکه در خانه فضای بسته وقتی حجم گاز بین پنج تا 15 درصد پر شود انفجار رخ می دهد و دیگر آتش سوزی نیست، افزود: حجم گاز وقتی پر شود با خاموش شدن هر یک از وسایل گازسوز همچون اجاق گاز، بخاری یا غیره انفجار رخ می دهد.

وی با بیان اینکه شب گذشته حجم گاز تا 15 درصد رسید و به این دلیل انفجار رخ داده است، افزود: انفجارشدید باعث تخریب کامل واحد مسکونی شده است.

رئیس اداره گاز شهرستان قائمشهر با توصیه به شهروندان این شهرستان خواست تا با رسیدن فصل سرما سالی یک الی 2 بار نسبت به چک کردن شیلنگ گاز اقدام کنند و ادامه داد: حتی می توانند با کف صابون از عدم نشتی گاز اطمینان حاصل نمایند و همچنین با شماره گیری 194 می توانند از همکاران ما در این اداره کمک بگیرند.

دفتری با اعلام اینکه در فصل زمستان شاهد خطر مونوکسید کربن هستیم، بیان کرد: هنگامی که تخلیه مواد سوختنی از فضای داخل منزل به بیرون منتقل نشود باعث خطر مونوکسید کربن می شود بنابراین هر کسی که در داخل خانه باشد متاسفانه دچار مسدومیت شدید گاز می شوند و این امر ما را نگران می کند.

وی  در پایان از شهروندان خواست تا برای خارج شدن گاز، وسایل گاز سوز نسبت به چک کردن دودکش خود اقدام نمایند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار