دو وقف به ارزش 93 میلیارد تومان در استان مازندران / توانمندسازی خانواده ها با طرح شمیم خدمت اوقاف\
  • حجت السلام قربانی؛

دو وقف به ارزش 93 میلیارد تومان در استان مازندران / توانمندسازی خانواده ها با طرح شمیم خدمت اوقاف

  • کد خبر: 2111100479
  • چاپ
  • انتشار: 08 آبان 1399 - 14:07

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران از دو وقف در این استان به ارزش 93 میلیارد تومان خبر داد.

به گزارش استناد نیوز، حجت الاسلام مسعود قربانی روز پنج شنبه در نشست با اصحاب رسانه با بیان اینکه 2 مازندرانی واقف برتر کشوری شده اند، افزود: یک موقوفه مربوط به ساخت مجتمع کودکان بی سرپرست از سوی فرد نیکوکاری بنام چراغی است که حدود 70 میلیارد تومان وقف کرده است همچنین واقف قائمشهری هم حدود 23 میلیارد تومان وقف داشته است که این دو فرد از سوی سازمان به عنوان دو واقف برتر کشوری شناخته و مورد تجلیل قرار گرفته اند.

وی با تاکید بر فرهنگ وقف در جامعه اسلامی و بین اقشار مردم، گفت: امیدواریم کسانی که تمکن مالی دارند بتوانند مالشان را در راستای نیتی که مدنظرشان است، وقف کنند.

طرح شمیم خدمت

قربانی بیان کرد: برخی از بقاع متبرکه استان مازندران این قابلیت را دارند تا طرح شمیم خدمت را اجرایی کنند.

وی با بیان اینکه طرح شمیم خدمت پیرو تاکیدات مقام معظم رهبری درباره رونق و جهش تولید بوده است، افزود: در نظر داریم تا با توجه به ابلاغیه سازمان اوقاف کشور این طرح را با هدف تولید و توانمندسازی خانواده ها اجرا کنیم.

معاون فرهنگی و اجتماعی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران گفت: در بسیاری از بقاع متبرکه همچون شهرستان های ساری، بابل و آمل این آمادگی وجود دارد تا بانوان بتوانند در فضایی محدود دستاوردهای خود را تولید و در همان مکان به مردم ارائه دهند.

اهداء 700 بسته حمایتی بین دانش آموزان نیازمند

حجت الاسلام قربانی با اشاره به اینکه در سال تحصیلی جدید 700 بسته حمایتی تهیه و بین دانش آموزان نیازمند مقطع راهنمایی و ابتدایی توزیع شد، گفت: به مناسبت هفته وقف 100 تبلت از محل موقوفه رحمانی بین دانش آموزان بابلی اهداء و همچنین چندین تبلیت هم از محل موقوفه علی نقی کنی بین دانش آموزان نیازمند قائمشهری اهداء شده است.

وی با بیان اینکه در قالب بسته مومنانه و در لبیک به فرمایشات مقام معظم رهبری بیش از 90 هزار بسته معیشتی بین نیازمندان توزیع شده است، افزود: به منظور مقابله با ویروس کرونا برخی از بقاع متبرکه این استان به تولید ماسک بهداشتی و مواد ضدعفونی کننده پرداخته اند و این حرکت جهادی همچنان ادامه دارد.

معاون اداره کل اوقاف استان مازندران در پایان تعداد بقاع متبرکه در سطح این استان را یکهزار و 361 بقاع اعلام کرد و گفت که مازندران بیشترین بقاع در کشور را دارد و به همین منظور به عنوان اولین استان در کشور شناخته شده ایم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار