عملکرد یکساله عباس رجبی در شهرداری ساری / توسعه با دستان خالی\

عملکرد یکساله عباس رجبی در شهرداری ساری / توسعه با دستان خالی

  • کد خبر: 2111100438
  • چاپ
  • انتشار: 09 مهر 1399 - 17:13

شاید تکیه بر کرسی شهرداری مرکز استان مازندران در باورعموم مردم بسان نشستن همای سعادت و خوشبختی بر شانه ها باشد اما شرایط موجود در سال 98 بیانگر حقایق تلخی از زیر پوست شهر ساری بود.

به گزارش استناد نیوز به نقل از مجله مقیاس، قبول مسولیت شهرداری با بیش از یک هزار و 100 میلیارد بدهی تلنبار شده و فساد اداری و مالی پنهان و گسترده، برای عباس رجبی حرکت روی لبه تیغ بود، اما کوله باری از تجربه در مناصب مختلف مدیریت شهری، مدیرعاملی سازمان های حمل و نقل و ترافیک، پارک ها و فضای سبز، آتش نشانی، مدیریت پسماند و شهرداری در مناطق یک و سه ساری، در کنار انگیزه و نیروی جوانی، به عباس رجبی شجاعت و جسارت لازم برای قبول این مسئولیت سخت را داد.

رجبی از همان ابتدا قانونگرایی، قانونمداری را از اصول اولیه خود در مدیریت ساری برشمرد و کسب اعتماد مردم را از این راه دانست. شفافیت در پرونده های مالی و همکاری با دستگاه های نظارتی کمک بزرگی بود تا ریشه های فساد مالی نمایان و راه های فرار اختلاسگران مسدود شده و حدود 10 نفر از مدیران سابق شهرداری که به اموال مردم و شهر دستبرده بودند، دستگیر شوند.

یکی دیگر از معضلاتی که شهردار جوان ساری با آن مقابله کرد، استفاده از رانت و سفارش در جذب و بکارگیری نیرو در شهرداری بود که بصورت معمول طی سالیان گذشته صورت می گرفت، رجبی از همان ابتدا علارغم فشارهایی که وجود داشت به ساماندهی نیروها در شهرداری پرداخت، اجازه جذب نیروهای جدید را نداد و افرادی که بدون هیچگونه قرارداد و حتی داشتن بدیهی ترین شرایط لازم مانند کارت پایان خدمت، با رانت وارد شده بودند از سیستم خارج کرد.

اما در کنار اصلاح ساختار معیوب و تلاش برای حل مشکلات گذشته شهرداری می بایست به نیازها و انتظارات مردم شهر در موضوعات عمرانی، فرهنگی و محیطی نیز پاسخ می داد. از این رو تکمیل پروژه های مهم و نیمه تمام شهر که سالیان دراز مسکوت مانده بودند و الحاق پیوست فرهنگی به آن ها در اولویت برنامه های شهرداری قرار گرفت، با توجه به شرایط اقتصادی موجود و مشکلات عدیده شهر ساری جذب سرمایه گذاران دارای اهلیت برای انجام پروژه های مهم بصورت مشارکتی انجام شد.

پروژه بزرگ پل تا پل، نماد فصل تازه ای از توسعه

پروژه بزرگ پل تا پل که سال ها پیش کار کارشناسی آن انجام گرفت و رها شده بود از مهرماه سال گذشته با جدیت در دستور کار قرار گرفت، این پل کابلی با طول 2600 متر و عرض 26 متر، در دو باند رفت و برگشت، پیاده رو و مسیر دوچرخه با برآورد هزینه 250 میلیارد تومان درحال انجام است که با اتصال پل شهید رنجبر در جنوب ساری به پل شهید نوری در خروجی شرقی ساری نقش مهمی در رفع گره ترافیکی و توسعه منطقه ایفا خواهد کرد و با برنامه های زیباسازی که در اطراف آن انجام خواهد گرفت زیبایی خاصی ایجاد می کند.

اهتمام شهردار به تکمیل پروژه زباله سوز ساری

به جرئت می توان گفت تکمیل پروژه زباله سوز ساری اتفاق بزرگ و ماندگار خواهد بود که نه تنها شهر ساری بلکه شهرستان و حتی شهرهای اطراف و محیط زیست استان را از بن بست زباله خارج خواهد کرد. این پروژه که پس از گذشت 12 سال از زمان آغاز عملیات اجرایی تنها 30 درصد پیشرفت داشت با ورود رجبی شتاب گرفت و با گذشت 12 ماه به بیش از 70 درصد پیشرفت رسیده است، تمام تلاش مجموعه شهرداری و مسئولین استان به تکمیل و افتتاح این نیروگاه زباله سوز 450 تنی در سه خط موازی 150 تنی در شهرک صنعتی سیدمصطفی خمینی تا پایان سال است.

برخی از پروژه های شهرداری ساری در یک سال گذشته

شهرداری ساری در کنار انجام امور جاری شهر و تلاش برای کاهش بدهی های بجا مانده از دوره های قبل و توجه ویژه به دو پروژه ماندگار، اقدامات مهم دیگری از جمله ساماندهی بلوار کشاورز با اعتباری بالغ بر 24 میلیارد تومان، خرید و تجهیز 22 دستگاه خودرو مکانیزه جمع آوری و حمل زباله به ارزش 11 میلیارد تومان، احداث بوستان رسالت به منظور افزایش سرانه فضای سبز به ارزش 4 میلیارد تومان، اجرای فاز سوم پروژه میدان ابن شهر آشوب با هدف رونق گردشگری و توسعه اقتصادی با هزینه 15 میلیارد تومان، بهسازی، آسفالت ریزی و پیاده رو سازی، بهسازی و توسعه بازار ملامجدالدین با هدف رونق اقتصادی و بسیاری دیگر انجام داده است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار