کشت پاییزه در۱۶۵ هزار هکتار از مزارع مازندارن آغاز شد / تامین 500 تن بذر شبدر استان\

کشت پاییزه در۱۶۵ هزار هکتار از مزارع مازندارن آغاز شد / تامین 500 تن بذر شبدر استان

  • کد خبر: 2111100398
  • چاپ
  • انتشار: 22 شهریور 1399 - 14:06

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران گفت: کشت پاییزه در۱۶۵ هزار هکتار از مزارع با محوریت محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا، علوفه و سبزی و صیفی‌جات آغاز شده است.

مجید بهادری درباره شرایط کشت محصولات پاییزه در استان مازندران ،گفت: کشت پاییزه در مازندران با محوریت کشت محصولاتی مانند گندم، جو، کلزا و سبزی و صیفی‌جات است.

وی با بیان اینکه مازندران امسال متعهد شد ۵۵ هزار هکتار از مزارع خود را به کشت گندم آبی و دیم اختصاص دهد، ادامه داد: ۳۰ هزار هکتار از مزارع کشاورزی مازندران به زیرکشت جو خواهد رفت کشت و این محصول برای تأمین علوفه است و به عنوان محصولی است که در فصل پاییز در استان قابلیت کشت دارد.

معاون بهبود تولیدات گیاهی جهاد کشاورزی مازندران اضافه کرد: کشت کلزا برای تأمین دانه‌های روغنی و طرح خوداتکایی تأمین روغن مورد نیاز کشور انجام خواهد شد که برنامه‌ریزی امسال در استان ۳۰ هزار هکتار است که ۲۰ هزار هکتار در اراضی خشکه‌زاری و ۱۰ هزار هکتار در اراضی شالیزاری کشت خواهد شد.

بهادری درباره کشت علوفه در استان مازندران گفت: تاکنون ۵۰۰ تن بذر مورد نیاز شبدر در استان تأمین شد و رقم خوبی است چراکه سال گذشته ۲۵۰ تن بذر شبدر تأمین شده بود و امسال به دو برابر افزایش پیدا کرد تا کشاورزان و دامداران در تأمین بذر مورد نیاز خود مشکلی نداشته باشند.

معاون بهبود تولیدات گیاهی سازمان جهاد کشاورزی مازندران ادامه داد: پیش بینی می‌شود امسال ۲۵ هزار هکتار از مزارع استان به کشت شبدر اختصاص یابد.

وی بیان کرد: امسال ۲۰ هزار هکتار انواع محصولات سبزی و صیفی شامل کاهو، اسفناج و سبزیجات برگی در مزارع خشکه‌زاری و شالیزاری مازندران کشت خواهد شد و نیاز سبزی و صیفی استان را مرتفع خواهد کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار