تبلیغات انتخاباتی و نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد\

تبلیغات انتخاباتی و نکات مهمی که باید مورد توجه قرار گیرد

  • کد خبر: 2111100295
  • چاپ
  • انتشار: 30 تیر 1399 - 19:34

تبلیغات انتخابات و بازاریابی انتخاباتی علمی پیچیده است که نمی توان نسخه ای از آن برای تمام زمان ها و همه ی افراد نوشت. از اینرو کاندیداهای شرکت در انتخابات باید خود را با شرایط روز جامعه وفق دهند

به گزارش استناد نیوز، تبلیغات انتخاباتی و بازاریابی انتخابات از بسیاری جهات مشابه بازاریابی در دنیای کسب و کار است. با این تفاوت که در بازاریابی کسب و کار کالا و یا خدمتی ارائه و در مقابل آن چیزی دریافت می شود اما در مبارزات سیاسی کاندیداها، وعده ها، حمایتها، خط مشی ها و ویژگی های شخصی شان را به رای دهندگان عرضه می کنند و در مقابل، آرا و کمک های داوطلبانه آنان را دریافت می کنند.

از آنجایی که انتظارات، سلایق و نیازهای رای دهندگان با توجه به شرایط جامعه و محیط در هر دوره انتخاباتی دگرگون خواهد شد لازم است کاندیداها نیز متناسب با این تغییرات لازم است ابتدا با شناخت خود و سپس با شناخت از جامعه و بازار رای هدف و رقبا بهترین استراتژی را برای خود پیاده نمایند.

 هر فرد پیش از ورود به عرصه انتخاباتی باید برای چهار سوال زیر پاسخی قاطع و قانع کننده داشته باشد:

1) چرا کاندیدای انتخابات شده اید؟

2) چه مزیتی نسبت به سایر رقبا دارید؟

3) چه کاری قرار است انجام دهید که دیگران نتوانستند؟

4) چرا رای دهندگان باید به شما رای دهند؟

این سوالاتی است که در ذهن رای دهندگان نیز نقش خواهد بست و در صورتی که پاسخی شایسته از شما چه بصورت مستقیم و چه بصورت غیر مستقیم دریافت نکنند جذب کاندیدای دیگری خواهند شد و سبد رای خود را از دست خواهید داد.

 

شناخت از خود با پاسخ به سوالات فوق حاصل خواهد شد، اما نکته بسیار مهم دیگر کسب شناخت کاملی از جامعه و رای دهندگان و انتخاب روش های مناسب برای ارائه خود به آنهاست.

آگاهی از شرایط مناطق حوزه انتخابیه و سبد رای خود در هر منطقه می تواند به کاندیدا در مدیریت منابع در اختیار تا روز انتخابات کمک کند، شناخت اولویت ها و دغدغه های رای دهندگان برای تنظیم برنامه ها و شعارها و انتخاب روش های مناسب برای ارائه آن ها و بسیاری از موارد دیگر موضوعات مهمی در انتخابات هستند که با روش های تحقیقاتی و نظرسنجی حاصل خواهد شد.

 

درمرحله بعدی پس از شناخت ویژگی های خود و رای دهندگان، داشتن شناخت جامع از رقبا نیز حائز اهمیت است، اینکه از نقاط ضعف و قوت سایر کاندیداها شناخت داشته باشید شما را در بزنگاه های تبلیغات انتخاباتی بخصوص در ایام تبلیغات رسمی به کمک شما خواهد آمد!

 

 داشتند یک استراتژی مدون و مکتوب که تمام پیش نیازها و نیازهای فعلی و آینده را تا روز انتخابات و حتی بعد از آن در خود جای داده باشد و تقسیم شرح وظایف هر فرد در تیم ستاد انتخاباتی می تواند کاندیدا را از سردرگمی در روزهای سخت نجات دهد.

با توجه به شرایط موجود جامعه و مشکلاتی که مردم با آن دست به گریبان هستند جلب اعتماد رای دهندگان و ترغیب آرای خاموش به حضور در پای صندوق های رای از پیچیدگی های خاصی برخوردار است، بخصوص اگر شما پیش از این تجربه عضویت در شورای شهر را داشته اید بدون در نظر گرفتن عملکرد فردی، این دشواری بیشتر نیز خواهد بود اما می توان با داشتن استراتژی مناسب و تیم انتخاباتی قوی و انتخاب راه های تبلیغاتی مناسب به صورت هدفمند تا روز انتخابات اعتماد مردم را بدست آورد.

 

در روزهای آینده به جزئیات مباحث مطرح شده و بسیاری دیگر از مولفه های مهم موفقیت در انتخابات پیش رو خواهیم پرداخت، با ما همراه باشید و از هم اکنون پلن انتخاباتی خود را آماده نمایید.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار