ابتلا 1000 نفز از پرسنل علوم پزشکی مازندران به کرونا / خدمت رسانی به بیماران سخت شده است\
  • دکتر سیمین بابایی؛

ابتلا 1000 نفز از پرسنل علوم پزشکی مازندران به کرونا / خدمت رسانی به بیماران سخت شده است

  • کد خبر: 2111100293
  • چاپ
  • انتشار: 30 تیر 1399 - 16:41

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران گفت: یکهزار نفر از کادر درمانی و دیگر کارکنان خط مقدم مقابله با ویروس کرونا در زیر مجموعه این دانشگاه به کرونا مبتلا شده‌اند و شرایط برای خدمات رسانی به بیماران دشوار شده است

به گزارش استناد نیوز، دکتر سیمین بابایی دلیل ابتلا این تعداد از پرسنل دانشگاه علوم پزشکی مازندران به کووید ۱۹ را حضور طولانی مدتشان در بیمارستان ها برای خدمات رسانی به بیماران مبتلا به کووید ۱۹ اعلام کرد.

وی خستگی ناشی از  قراری گیری طولانی مدت کادر درمانی و بهداشتی را عاملی برای ایجاد اختلال در خدمات رسانی دانست و گفت: ضمن تلاش برای کاهش آمار بیماران مبتلا به کرونا می توان با قدردانی معنوی و مادی به تقویت روحیه پرسنل درمان و نیروهای خدماتی بیمارستان ها اقدام شود.

سخنگوی دانشگاه علوم پزشکی مازندران همچنین گفت: با توجه به ارزیابی اپیدیمیولوژیست ها ، بیماران کووید۱۹ در این دوره با پیک بالاتر و ماندگاری بیشتر به مراکز درمانی مراجعه می کنند.

بابایی عدم برقراری محدودیت ها از جمله تردد و سفر و افزایش بیماران تصادفی و ترومایی را مشکل بزرگ مقابله با کرونا در مازندران دانست و اضافه کرد: با وجود افزایش تجربه کادر درمانی با توجه به موارد یاد شده، خدمات رسانی در پیک دوم کرونا با مشکلاتی مواجه شده است.

بابایی در مورد کمبود تخت بیمارستانی و احتمال استفاده از نقاهتگاه ها در استان هم گفت: در شرایط فعلی کمبود تخت بیمارستانی و فضایی برای پذیرش بیماران کووید ۱۹ حداقل تا روزهای اخیر ایجاد نشده ، ولی با افزایش آمار بیماران در روزهای آینده شاید نیاز به این نقاهتگاه ها نیز ایجاد شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار