60 درصد شهرهای مازندران در وضعیت قرمز کرونایی/اقدامات در مازندران ضربتی انجام شود\

60 درصد شهرهای مازندران در وضعیت قرمز کرونایی/اقدامات در مازندران ضربتی انجام شود

  • کد خبر: 2111100278
  • چاپ
  • انتشار: 25 تیر 1399 - 15:06

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اعلام اینکه بیش از 60 درصد شهرستان های این استان در وضعیت قرمز کرونایی قرار دارند ، گفت :اقدامات باید در سطح این استان به صورت ضربتی انجام شود .

به گزارش استناد نیوز ، دکتر سید عباس موسوی روز چهارشنه در جلسه ستاد پیشگیری از کرونا در شهرستان قائمشهر با اشاره به اینکه اکنون با بیماری در مقابله هستیم که تحمل سن درمانی آن افزایش پیدا کرده است، افزود: ابتدای شیوع ویروس کرونا اقدامات پیشگیرانه مناسبی انجام شد اما بعد از مدتی مجدد موج جدید ویروس کرونا شدت گرفت.

وی ادامه داد:در موج جدید شیوع ویروس کرونا با همان شیوه و پروتکل های بهداشتی گذشته انجام شد. استان گیلان در ابتدای شیوع ویروس کرونا شدت بیشتری داشت اما اکنون تعداد مبتلایان به این ویروس کمتر هستند. در مازندران هم در دور ابتدایی شیوع ویروس کرونا کنترل خوبی انجام شد. مناطقی که دور نخست شیوع ویروس کرونا با شدت بیشتری انجام شد اکنون تعداد مبتلایان آن اندک است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با تاکید بر اینکه ویروس کرونا با تغییر رفتار انجام می شود، افزود: اکنون مردم نسبت به بیماری کرونا اطلاعات مناسبی دارند و با روند درمانی آن به صورت کامل آشنا هستند. کادر درمانی هم نسبت به مقابله با این بیماری به مهارت و تجربه لازم رسیده است.

موسوی با اشاره به اینکه یکی از دلایل مهم افزایش بیماران کرونایی در موج دوم، جدی نگرفتند کوید 19 توسط مردم است، اضافه کرد: زمانی که ویروس کرونا شیوع پیدا کرد بسیاری از مردم مازندران در خانه های خود ماندند و با قرنطینه مناسب مانع شیوع این بیماری شدند. کمپین در خانه بمانیم راههای انتقال این بیماری را گرفت و مسافرت ها هم کاهش پیدا کرده بود. اما بعد از مدتی تمامی این موارد فراموش شد.

وی با اشاره به اینکه فاصله گذاری اجتماعی و پروتکل های بهداشتی نسبت به گذاشته رعایت نمی شود،  بیان کرد: با این روند و سیر صعودی که بیماری کرونا در مازندران دارد بسیار نگران کننده است. این بیماری با سایر بیماری ها متفاوت است و در مدت زمان بسیار کوتاهی به جمعیت زیادی انتقال می دهد. اقداماتی که اکنون در سطح شهر انجام می شود، دو هفته آینده مشخص می شود که این محدودیت ها و اقدامات از سوی ارگان های مربوطه کافی بوده یا خیر.

رئیس د انشگاه علوم پزشکی مازندران، تاکید کرد :ارگان های مختلف برای مهار این ویروس در سطح شهر و محل کار تلاش های بسیاری انجام دادند اما با توجه به شدت این بیماری در موج دوم نشان می دهد که این اقدامات کافی نبوده است. برخی از اقدامات باید داوطلبانه انجام شود. در ابتدای شیوع ویروس کرونا هنوز دستور کشوری برای تعطیلی بازار نیامده بود اما بسیاری از بازارهای شهرهای مازندران بسته شد. این اقدامات مجدد انجام شود، مخصوصا پایان هفته ها و روزها تعطیل از شلوغی ها جلوگیری شود.

دکتر موسوی، گفت: استفاده از ماسک باید به صورت درست انجام شود. هر زمان پروتکل های بهداشتی را به درستی انجام ندهیم، دو هفته دیگر با موج جدیدی مواجه می شویم. مردم نسبت به ویروس کرونا خوشبین هستند و در تجمعات مختلف شرکت می کنند و بر این تصور هستند که ابن بیماری همانند گذشته اثر گذاری ندارد. اگر 80 درصد مردم یاد بگیرند؛ زمان خروج تا برگشت از منزل به درستی ماسک بزنند و در این فرصت هرگز ماسک خود را از روی صورت بر ندادند، مطمئن باشید این کار نسبت به تمامی قرنطینه های خانگی ارزش دارد.

وی با اعلام اینکه باید در مازندران اقدام ضربتی انجام شود ، افزود: هم اکنون بیش از 60 درصد شهرستان های این استان در وضعیت قرمز قرار دارند و تعداد بستری در کل استان درحال افزایش است.

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران در پایان شیوع کرونا در شهرستان پرتراکم قائمشهر را نگران کننده توصیف کرد و گفت : قائمشهر شهر پرتراکم است و نگران شلوغی این شهر هستیم که ابتلا در این شهر افزایش یابد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار