برای زدودن غبار محرومیت از غرب مازندران باید شاخص‌ها را اصلاح کنیم / منطقه آزاد تیغ دو لبه است + ویدئو\
  • نماینده نوشهر، چالوس و کلاردشت در مجلس یازدهم؛

برای زدودن غبار محرومیت از غرب مازندران باید شاخص‌ها را اصلاح کنیم / منطقه آزاد تیغ دو لبه است + ویدئو

  • کد خبر: 2111100263
  • چاپ
  • انتشار: 19 تیر 1399 - 10:23

محسنی بندپی گفت: در غرب استان از محمودآباد تا رامسر حدود ۷۲۰ هزار نفر جمعیت مقیم بومی داریم که تمام امکاناتی که به ما تعلق گرفته است بر اساس همین جمعیت می باشد و افراد غیربومی و مسافرانی که به این منطقه می‌آیند در سرانه بودجه دیده نشده اند.

نماینده مردم نوشهر و چالوس و کلاردشت در مجلس در گفتگو با استناد نیوز، ضمن اشاره به اینکه مناطق آزاد راه میانبری است برای توسعه منطقه، افزود؛ بر همین مبنا دولت‌ها معافیت‌های مالیاتی تا صد سال نیز گذاشته اند اگرچه برای کشور ما معافیت مالیاتی برای سرمایه‌گذاری گذاری ۲۰ سال است.
محمدعلی محسنی بندپی، افزود؛ نگاه به سه منطقه آزاد چابهار، کیش و قشم که جز اولین مناطق آزاد کشور بودند می تواند درس خوبی برای ما باشد تا مناطق آزاد دیگر را با نگاه و رویکرد و هوشمندی دیگری بررسی کنیم و تمام تبعات و عوارضی که در مناطق آزاد اولیه از سال ۷۲ دیدیم، تا دیگر این مشکلات را برای منطقه آزاد جدید نداشته باشیم.
محسنی بندپی با بیان اینکه قرار است پیوست گردشگری و سلامت برای مناطق آزاد استان مازندران به ویژه نوشهر و چالوس داشته باشیم، افزود؛ بایستی زیرساخت‌های این دو صنعت فراهم شود درحال حاضر زیرساختهای خوبی را در منطقه برای گردشگری و سلامت نداریم و نمی توانیم با این امکانات نمی توانیم میزبان گردشگران و اراه دهنده خدمات سلامت با استانداردهای بالایی باشیم.
عضو مجمع نمایندگان استان مازندران گفت؛ متاسفانه اکنون بیماران مناطق ما به شرق استان و به استان های همجوار برای درمان می روند، چگونه می توانیم میزبان گردشگران سلامت در این منطقه باشیم.

وی گفت؛ مناطق آزاد در کشور تیغ دو لبه‌ای هستند و اگر ما هوشمندانه با آن برخورد نکنیم آن لبه اش برنده تر از لبه سودآوری خواهد بود.
وی افزود؛ برنامه ما در مجلس یازدهم این است تا بتوانیم از حداکثر امکانات تجهیزات و بودجه چه در بخش دولتی و چه در بخش خصوصی استفاده کنیم

نماینده مردم نوشهر و چالوس با اشاره به جمعیت متغیر غرب استان مازندران و مشکلات آن، اظهار داشت؛ در غرب استان از محمودآباد تا رامسر حدود ۷۲۰ هزار نفر جمعیت مقیم بومی داریم که تمام امکاناتی که به ما تعلق گرفته است بر اساس همین جمعیت می باشد و افراد غیربومی و مسافرانی که به این منطقه می‌آیند در سرانه بودجه دیده نشده اند.

این نماینده مجلس ادامه داد: تعداد جمعیت مقیم غیر بومی را در غرب مازندران سه برابر و جمعیت شناور و مسافرانی که به غرب استان میایند بیش از 20 برابر جمعیت مقیم بومی می باشند که از تمام امکانات موجود استفاده و به منابع طبیعی آسیب وارد می کنند و به بخش خدمات بهداشتی و درمانی فشار وارد می شود و در این خصوص با وزیر محترم بهداشت هم گفتگو داشته ام.
محسنی بندپی با اشاره به اینکه شاخص هایی که برای غرب استان دیده شده است همان شاخص‌های قدیمی می باشد، گفت؛ از استاندار مازندران می خواهم برای زدودن غبار محرومیت از غرب مازندران باید شاخص‌ها را اصلاح کنیم.
وی افزود؛ در بخش خصوصی نه تنها نتوانستم سرمایه گذاران خارجی را جذب کنیم بلکه در نگهداری از سرمایه‌گذاران داخلی بومی هم ناتوان بوده ایم افراد زیادی را داریم که نیاز به یک ریال تسهیلات بانکی ندارند اما نتوانستیم آنها را جذب کنیم درحالی که کشورهای دیگر آمدند سرمایه‌گذاران ما را با سرمایه هایشان جذب کردند مواد اولیه را از ما خریداری می کنند و پس از فرآوری با قیمت چندین برابر به ما می فروشند که این چرخه معیوب باید اصلاح شود.
نماینده مردم نوشهر و چالوس افزود اخیراً کارگروهی را در فرمانداری چالوس و تحت عنوان کارگروه رفع موانع تولید تشکیل داده ایم تا به سرمایه گذاران اطمینان بدهیم تحت هیچ شرایطی سرمایه گذاری آنها دچار مشکل نخواهد شد تنها راه برون رفت از وضعیت موجود بحث تولید و سرمایه‌گذاری است. با تولید محصولات خوب می‌توانیم اشتغالزایی پایدار و استقلال داشته باشیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار