آغاز خرید تضمینی گندم از نیمه دوم خرداد / بالغ بر 28 هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است\
  • بهرام نجفی اعلام کرد؛

آغاز خرید تضمینی گندم از نیمه دوم خرداد / بالغ بر 28 هزار میلیارد اعتبار مورد نیاز است

  • کد خبر: 2111100138
  • چاپ
  • انتشار: 08 خرداد 1399 - 07:58

سرپرست اداره کل غله مازندران ،گفت :دولت امسال قیمت گندم را افزایش داده است و 23 مرکز برای خرید تضمینی گندم بازگشایی می شود.

بهرام نجفی در گفت و گو با استناد نیوز، افزود: برای خرید تضمینی گندم در سال جاری اداره کل غله و خدمات بازرگانی استان مازندران بر اساس جلساتی که در کار کارگروه خرید تضمینی استان که با ریاست استاندار و مدیر معاون اقتصادی بازرگانی دولتی و اداره صنعت و معدن، تجارت و جهاد کشاورزی برگزار شد، مقرر گردید که برای سهولت در خرید محصولات کشاورزان، 23 مرکز خرید در استان مازندران بازگشایی شود.

وی با اشاره به اینکه قیمت خرید تضمینی گندم نسبت به سال گذشته بیش از 47 درصد افزایش داشت، گفت: قیمت گندم در سال گذشته با افت مفید 4 درصد و غیر مفید یک درصد با قیمت یکهزار و 700 تومان بود که در سال جاری قیمت آن به دو هزار و 500 تومان افزایش یافت. این قیمت پایه است اگر کشاورزی گندمی را با ناخالصی کمتری تحویل دهد تا دو هزار و 575 تومان هم افزایش پیدا می‌کند و اگر ناخالصی بیشتر باشد تا دو هزار و 350 تومان کاهش خواهد یافت.

سرپرست اداره کل غله مازندران با اشاره به اینکه جهاد کشاورزی برای تولید گندم تا سقف 155 هزار تن در سال جاری پیش بینی کرده است، اضافه کرد: باتوجه به شرایط جوی که کشور داشت، احتمالا خرید تضمینی گندم از نیمه دوم خرداد ماه سال جاری اغاز می شود و پیش بینی می شود بتوانیم 100 تا 110 هزار تن از این گندم را از کشاورزان خریداری نماییم.

وی ادامه داد: گندم استان مازندران از گندم های خوب و با کیفیت است که تاثیر بسیاری در بهبود کیفیت پخت نان استان دارد.

نجفی در ادامه افزود:  سازمان جهاد کشاورزی کشور 14 میلیون تن تولید گندم در سال 99 برآورد کرده است. خرید تضمینی گندم هم صرفا از کشاورزان انجام می شود. کشاورزانی که اطلاعات آنها در سامانه ثبت شده است با ارائه کارت ملی و شماره حساب بانک کشاورزی، خرید در مراکز انجام می شود و رسید خرید هم تحویل کشاورزان می شود و مستقیما به بانک کشاورزی ارسال می شود و خزانه هم بودجه لازم داشته باشد پول مستقیما به حساب کشاورز واریز خواهد شد.

سرپرست اداره کل غله مازندران در پایان، گفت: باتوجه به اینکه امسال دولت قیمت را افزایش داده است، پیش بینی می شود بالغ بر 28 هزار میلیارد ریال برای خرید تضمینی محصولات کشاورزی اعتبار نیاز باشد که از سازمان مدیریت برنامه ریزی بانک مرکزی و دیگر مجموعه ها درخواست میکنیم در سال جهش تولید و برای تشویق کشاورزان به تولید بیشتر محصولات مبالغ به موقع به حساب کشاورز واریز شود تا امنیت غذایی هم تامین شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار