اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۱۵ بقاع متبرکه مازندران\

اجرای طرح آرامش بهاری در ۲۱۵ بقاع متبرکه مازندران

  • کد خبر: 2111104069
  • چاپ
  • انتشار: 16 اسفند 1402 - 12:30

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به طرح آرامش بهاری و میزبانی از مسافران نوروزی در مازندران گفت: استان مازندران همه ساله میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر نوروزی است و با توجه به وجود اماکن متبرکه یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در کشور به‌شمار می‌رود و از همین‌رو اوقاف برای استقبال از مسافران طرح آرامش بهاری را در استان اجرا می‌کند.

به گزارش استناد نیوز و به نقل از روابط عمومی اداره کل اوقاف و امور خیریه مازندران، ‌حجت‌الاسلام ابراهیم حیدری‌جناسمی روز چهاشنبه افزود: این طرح‌ها به مناسبت ماه مبارک رمضان و عید نوروز از ۲۲ اسفندماه آغاز و تا ۲۳ فروردین ادامه دارد.

وی با اشاره به نزدیکی ماه مبارک رمضان و عید نوروز و آماده‌سازی اماکن متبرکه برای پذیرایی از روزه‌داران و مسافران نوروزی ادامه داد: از امروز چهارشنبه غبارروبی و عطرافشانی آستان مقدس امامزادگان، بقاع متبرکه و اماکن مذهبی استان مازندران آغاز شده است.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اینکه در راستای طرح ضیافت الهی مراسم سخنرانی، جزءخوانی قرآن کریم، محافل انس با قرآن کریم و دعاخوانی در بقاع متبرکه استان اجرا می‌شود، ادامه داد: خیمه‌های معرفت با غرفه‌های پاسخگویی به سئوالات شرعی، کودک و نوجوان و ویزیت رایگان در آستان مقدس امامزادگان مازندران با حضور روحانیون و مبلغین اعزامی از قم و بومی برپا می‌شود.

وی از توزیع نان صلواتی و افطاری ساده با کمک خیران و از محل موقوفات مازندران در ایام ماه مبارک رمضان در بقاع متبرکه استان خبر داد و گفت: سفره افطاری ساده در بقاع متبرکه استان برپا خواهد شد و از روزه‌داران میزبانی می‌کند.

حیدری جناسمی با اشاره به طرح آرامش بهاری و میزبانی از مسافران نوروزی در مازندران اعلام کرد: استان مازندران همه ساله میزبان میلیون‌ها مسافر و گردشگر نوروزی است و با توجه به وجود اماکن متبرکه یکی از مقاصد گردشگری مذهبی در کشور به‌شمار می‌رود و از همین‌رو اوقاف برای استقبال از مسافران طرح آرامش بهاری را در استان اجرا می‌کند.

وی از آماده‌سازی حدود ۸۰۰ سوئیت و زائرسرا در آستان مقدس امامزادگان و بقاع متبرکه مازندران برای اسکان و میزبانی از مسافران نوروزی خبر داد و گفت: نظافت سوئیت‌ها و زائرسراها از هفته گذشته آغاز شده و بازرسی از این اماکن انجام خواهد شد.

مدیرکل اوقاف و امور خیریه مازندران با اشاره به اهمیت نظافت اماکن مذهبی بین‌راهی استان، بیان کرد: نظافت و غبارروبی اماکن مذهبی بین‌راهی مازندران نیز آغاز شده و با مشارکت فرمانداری شهرستان‌ها بازدید از این اماکن در دستور کار قرار دارد.

وی با اشاره به برگزاری مراسم لحظه تحویل سال‌نو در بقاع متبرکه مازندران، خاطرنشان کرد: آیین تحویل سال‌نو با حضور پرشور مردم مانند سال‌های گذشته در جوار امامزادگان با برنامه‌های مختلف برگزار می‌شود.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار