۲۰ پروژه شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/خط پردازش زباله ۵۰۰ تنی زباله قائمشهر بعد از ۵۰ سال افتتاح شد\

۲۰ پروژه شهرداری قائمشهر افتتاح و کلنگ زنی شد/خط پردازش زباله ۵۰۰ تنی زباله قائمشهر بعد از ۵۰ سال افتتاح شد

  • کد خبر: 2111103993
  • چاپ
  • انتشار: 21 بهمن 1402 - 19:24

در دهمین روز از ایام الله دهه مبارک فجر ۲۰ پروژه شهرداری قائمشهر با اعتباری بالغ بر۹۳۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد.

 

به گزارش استناد نیوز، طرح های میدان شهرداری، مجموعه تفریحی ورزشی سمنادشت، خط پردازش زباله و پارک معلم با حضور نماینده ویژه رئیس جمهوری در مقابله با مفاسد دستگاه‌های اجرایی حجت الاسلام حسن درویشیان، استاندار مازندران سید محمود حسینی پور، معاون عمرانی استاندار مازندران، دو نماینده حوزه انتخابیه قائمشهر، فرماندار قائمشهر و معاونین ایشان، شهردار قائمشهر ، رئیس و اعضای شورای شهر قائمشهر و مسئولین استانی و شهرستانی افتتاح شد و همچنین از ون جابجایی معلولین هم رونمایی شد.

احیای بیش از 7 هزار مشاغل تعطیل و راکد با تلاش دولت سیزدهم

نماینده ویژه رئیس جمهوری در مقابله با مفاسد دستگاه‌های اجرایی روز شنبه در این مراسم با بیان اینکه با تلاش دولت سیزدهم بیش از ۷ هزار  پروژه راکد یکی پس از دیگری احیا و به چرخه تولید بازگشت، افزود: ۱۶۰ هزار میلیارد تومان برای این طرح ها هزینه شد و بیش از ۱۵۰ هزار شغل جدید هم در سراسر کشور ایجاد شده است.

حجت الاسلام حسن درویشیان با اشاره به اینکه بیش از ۲ هزار پروژه مهم در سراسر کشور افتتاح شد، گفت: برخی از این پروژه ها چند دهه تعطیل بودند که با تلاش و همت دولت مردمی افتتاح و به بهره برداری رسید.

وی همچنین به ۴۵ سفر استانی رئیس جمهور و مصوبات آن اشاره ای کرد و ادامه داد:  بیش از ۲۲۲ تفاهم نامه سرمایه گذاری خارجی نیز امضا شده است که نشان از حرکت ، تلاش جهادی و مردمی این دولت است.

نماینده ویژه رئیس جمهوری در مقابله با مفاسد دستگاه های اجرایی با اعلام اینکه ما امروز با امپریالیسم خبری و جریان معاند طرف هستیم که چیزهای جزئی را بزرگ جلوه می‌دهند، اما ما خدمات بزرگ دولت را به خوبی رسانه‌‌ای نمی‌کنیم و بهتر است به شکل هنرمندانه مستندسازی شود و مردم خدمات را ببینند، گفت که بحث نظارت نیز نکته دیگری است؛ ما برخی کارها را شروع می‌کنیم، اما وظیفه نظارتی خود را به خوبی انجام نمی‌دهیم در این زمینه هم اگر توجه بیشتری شود خیلی موجب رضایت‌مندی خواهد شد، گاهی نیاز هست سرزده و یا ناشناخته ورود پیدا کرد و برخورد شود.

شهرداری قائمشهر

دولت در بحث پسماند مازندران بیش از 500 میلیارد تومان هزینه کرد

استاندار مازندران در این مراسم با اعلام اینکه مازندران یکی از استان های محوری کشور است که به واسطه شرایط آب و هوایی سالانه بیش از ۴۰ میلیون جمعیت به عنوان گردشگر و مسافر وارد این استان می شوند ، گفت: مردم میزبان این گردشگران هستند بنابراین زیرساخت شهری اهمیت ویژه ای در شهرهای مازندران دارد.

سید محمود حسینی پور با اعلام اینکه مدیریت این همه جمعیت نقش ممتازی به مدیریت شهری ارائه کرد، افزود: سیما منظر این استان،  در حال تحول اساسی است.

وی به یکی از مهم ترین اقدام عملی دولت سیزدهم اشاره ای کرد و ادامه داد:  باجسارت مقتدرانه رییس جمهور، سواحلی که سالها از حضور در آن محروم شده بودند آزاد شده است و تامین خدمات لازم در این بخش ها به عنوان گام بعدی توسط مدیریت شهری مورد نظر قرار گرفته است.

استاندار مازندران با اشاره به بهره‌برداری خط پردازش ۵۰۰ تنی زباله در قائمشهر، بیان کرد:دولت بیش از ۵۰۰ میلیارد تومان در مازندران هزینه پسماند کرد و از این مقدار در قائمشهر۷۵ میلیارد هزینه شده است.

حسینی پور با اشاره به اینکه در دهه مبارک فجر امسال یکهزار و ۱۴۴ پروژه با اعتباری بالغ بر ۹ هزارو ۷۰۰ میلیارد تومان در سطح این استان افتتاح شد، گفت: برای پروژه ملی کشتی سازی صدرا ۳ هزار میلیارد تومان برای ساخت ۲ کشتی به وزن ۳ هزار و ۵۰۰ تنی هزینه شده است.

استاندار مازندران گفت که با افتتاح و عملیات اجرایی این پروژه ها برای ۱۰ هزارو ۲۰۰ نفر اشتغال ایجاد شده است .

اجرای طرح هادی در ۶۶ روستا قائمشهر

فرماندار قائمشهر در افتتاح تجمیعی ۱۹۵ پروژه حوزه شهری با اشاره به اینکه در یکسال اخیر از ۱۰۰ روستا ۶۶ روستا طرح هادی اجرا شد، گفت: امسال ۵۰ کیلومتر طرح هادی در سطح روستاها و بیش از ۲۵ کیلومتر روکش آسفالت در روستاها انجام شده است.

جواد مولایی قرا با اشاره به افتتاح پروژه ها در منطقه پشت راه آهن ، گفت: حدود ۵ پروژه در منطقه پشت راه آهن افتتاح شد که شامل بازگشایی بوتان گاز، زیرگذر دخانیات ، زمین ورزشی سمنادشت و .. است.

شهرداری قائمشهر

خریداری ۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین

شهردار قائمشهر در این مراسم با اعلام اینکه به مناسبت ایام الله دهه مبارک فجر ۲۰ پروژه شهرداری قائمشهر با اعتباری بالغ بر۹۳۲ میلیارد تومان افتتاح و کلنگ زنی شد، این پروژه ها را شامل خط پردازش زباله، پارک معلم، پارکینگ قائم محله، مبلمان فضای سبز، تقاطع غیرهمسطح دخانیات، بازگشائی مسیر خیابان آزادی، مجموعه تفریحی ورزشی سمنادشت، میدان شهرداری، کانال هدایت آبهای سطحی هسته مرکزی شهر، پست برق خط پردازش، ساختمان کانون پرورش فکری کودکان و نوجوانان و آبنمای سنگی اعلام کرد که افتتاح شد و همچنین عملیات اجرایی پنج ایستگاه ثبت تخلفات، دوربرگردان خیابان صالحی مازندرانی، یادمان شهدا، تقاطع غیرهمسطح قائم محله، آسفالت کمربندی شمالی نیز آغاز شده است.

کاظم علیپور گفت: در این ایام از خودروی فوماتیک آتش نشانی ، خودروی ثبت تخلفات سیار و ون جانمایی معلولین هم رونمایی شد.

وی از خرید ۶۳ دستگاه ماشین آلات سنگین در طی یکسال خبر داد.

شهردار قائمشهر به اجرای خط پردازش زباله در محل سایت دپوی زباله های این شهر اشاره و تصریح کرد: مدت زمان اجرای کامل این طرح ۳۲ ماهه بود که با هزینه ای بالغ بر سه هزار و ۸۰۰ میلیارد ریال به بهره برداری رسید.

علیپور گفت که با راه اندازی خط پردازش زباله ۶۰ درصد زباله های شهر بازیافت می‌شود و ۴۰ درصد مابقی در سکوها دپو نمی‌شود.

شهردار قائمشهر دیگر طرح بهره بردرای در این ایام را مجموعه تفریحی ورزشی سمنادشت اعلام کرد و ادامه داد: این طرح بزرگترین مجموعه ورزشی و چمن مصنوعی در بین شهرداری های شمال کشور است که در منطقه کمتر توسعه یافته اجرا شد.

علیپور ادامه داد: زیرگذر دخانیات دغدغه ۶۰ هزار مردم پشت راه آهن ، جنوب قائمشهر و روستائیانی بود که از این مسیر تردد می‌کردند و ترافیک وجود داشت اما امروز به سرانجام رسید و در مدت ۸ ماه بزرگ‌ترین باکس‌های بتنی انجام شد و تلاش می‌کنیم در همین ایام زیرگذر قائم محله را نیز کلنگ‌زنی کنیم.

وی  با توضیح درمورد علت اجرا نشدن پروژه میدان شهرداری، اظهار داشت: این مسیر نیاز به تملک املاک داشت و طبق توافق با فنی و حرفه‌ای قائمشهر و استان توافق کردیم واحد تجاری ساخته و درآمد پایدار تحویل دهیم و الان هم شاهد بهره‌برداری از میدان شهرداری به ارزش ۳۰ میلیارد تومان هستیم.

وی افزود : اجرای پارک‌های محلی جزء برنامه‌های ما بود و سرانه فضای سبز را از ۴ دهم متر مربع به ۲ متر مربع رساندیم و ۴ پارک بهره‌برداری کردیم و پنجمین پارک نیز بهره‌برداری می‌شود ، ساختمان کانون پرورش فکری را نیز به ارزش ۳۸ میلیارد تومان به بهره‌برداری رساندیم.

شهردار قائمشهر در پایان  با اشاره به سایر طرح‌های شهرداری قائمشهر در دهه فجر، عنوان کرد: بازگشایی حریم راه‌آهن مسیر بوتان گاز به ارزش ۵۴ میلیارد تومان، بهره‌برداری از پارک معلم به ارزش بیش از ۶۴ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی تقاطع غیر همسطح قائم محله به ارزش ۹۰ میلیارد تومان، خرید خودرو سنگین فوماتیک آتش نشانی به ارزش ۳۰ میلیارد تومان، آغاز عملیات اجرایی آسفالت کمربندی شمالی به ارزش ۶۰ میلیارد تومان از دیگر برنامه‌های عمرانی در دهه فجر امسال بود.

شهرداری قائمشهر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار