آغاز ساخت دومین کشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تنی مازندران\

آغاز ساخت دومین کشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تنی مازندران

  • کد خبر: 2111103986
  • چاپ
  • انتشار: 18 بهمن 1402 - 07:02

استاندار مازندران گفت: ۳۰ هزار میلیارد ریال در دولت سیزدهم برای ساخت پنج فروند کشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تُنی در مازندران هزینه شد. ‎

به گزارش استناد نیوز، سید محمود حسینی پور در آیین آغاز ساخت دومین کشتی تجاری سه هزار و ۵۰۰ تنی مازندران در کشتی سازی صدرا بهشهر، افزود: این کشتی یکی از طرح‌های ملی کشور است که با سیاست‌های ابلاغی رهبری در حوزه اقتصاد دریامحور و تاکیدات رئیس جمهور مبنی بر فعالیت‌های دریامحور در خزر اتفاق افتاد.

وی اضافه کرد: ساخت و تجهیز این کشتی، مزیت بزرگی برای کشور و فعالیت‌های تجاری است که با ۳۰ هزار میلیارد ریال سرمایه گذاری اجرایی شد.

به گفته استاندار مازندران، عملیات اجرایی ۲ فروند کشتی سه هزار و ۵۰۰ تنی در صدر آغاز شد و در آذرماه سال آینده اولین شناور تولید ساخت صدرا را در اختیار فعالیت بنادر قرار خواهیم داد و دومین شناور هم در ۲۲ بهمن سال آینده تحویل داده می‌شود.

حسینی پور گفت: تمام مجموعه‌های مرتبط با شناور در کشور در صدرا گرد هم آمدند تا به توسعه مورد نظر برسیم و باید تلاش شود تا در سال پنج فروند کشتی که نیازمندی‌های خزر بیش از این است، وارد دریا شود.

وی یادآور شد: تلاش داریم تا با ظرفیت سازی بتوانیم به سیاست‌های ابلاغی رهبری جامه عمل پوشانده و فعالیت تجارت با کشور‌های همسایه و اوراسیا را گسترش دهیم.

استاندار مازندران، گفت: برای فعال کردن کریدور شمال - جنوب باید این زیرساخت‌ها اجرایی شود که باقوت در حال انجام است.

حسینی پور، افزود: برای تربیت کارکنان آینده این مجموعه رایزنی‌هایی با دانشگاه نوشیروانی و مجموعه دانش بنیان انجام شده تا به توسعه بیشتری در این بخش دست یابیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار