شناسایی بیش از ۲۹ هزار مورد احتمالی ابتلا به فشار خون در مازندران\
  • رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران؛

شناسایی بیش از ۲۹ هزار مورد احتمالی ابتلا به فشار خون در مازندران

  • کد خبر: 2111103843
  • چاپ
  • انتشار: 16 دی 1402 - 19:07

رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران با قدردانی از تلاش‌های انجام شده در زمینه پویش ملی سلامت، از غربالگری ۱ میلیون و ۵۸۰ هزار نفر در سطح استان خبر داد و گفت : از این تعداد ۲۹ هزار و ۸۳۰ نفر با احتمال ابتلا به پرفشاری خون و ۳۰ هزار و ۴۸۴ نفر با احتمال دیابت شناسایی شدند.


به گزارش روز شنبه استناد نیوز، چهارمین جلسه قرارگاه دانشگاهی پویش ملی سلامت با حضور رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران، سرپرست معاونت بهداشت و شبکه های بهداشت و درمان شهرستان ها و جمعی از مدیران گروه و کارشناسان در مرکز بهداشت استان برگزار شد.
دکتر فرهاد غلامی با بیان اینکه شرایط اجرای غربالگری در استان تا حدود زیادی قابل قبول است اما باید به پوشش کامل دستیابیم، خواستار بسیج تمام تیم های سلامت در غربالگری شناسایی بیماران دیابتی و فشارخون بالا شد.
رئیس دانشگاه علوم پزشکی مازندران ادامه داد: دوبیماری دیابت و فشار خون هزینه های بسیاری را به بخش سلامت و درمان متحمل می کنند و مشکلات زیادی برای فرد و کشور ایجاد می شود.
وی افزود: باید اقناع سازی از طریق پزشکان خانواده، کارشناسان و مراقبین سلامت پایگاه‌های شهری و روستایی انجام شود تا زمینه ترغیب و افزایش مشارکت حداکثری مردم در این طرح فراهم گردد.
دکتر رضا صفری عربی سرپرست معاونت بهداشت دانشگاه علوم پزشکی مازندران با اشاره با تقدیر وزارت بهداشت از مدیران و کارشناسان حوزه بهداشت در اجرای پویش ملی سلامت در مازندران، گفت: در این پویش انتخاب یک فرد پیش دیابتی و پرفشاری خون برای این هدف اهمیت زیادی دارد و از زمان شناسایی فرد مبتلا کار پیگیری و پیشگیری و درمان وی آغاز می گردد.
وی افزود: پویش ملی سلامت تا ۳۰ دی ماه جاری تمدید شد و بنا داریم تا زمان تکمیل غربالگری تمام جمعیت تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مازندران این طرح را ادامه دهیم.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار