آماده باش دستگاه های خدمات رسان برای مقابله با سیل احتمالی در مازندران\

آماده باش دستگاه های خدمات رسان برای مقابله با سیل احتمالی در مازندران

  • کد خبر: 2111103838
  • چاپ
  • انتشار: 16 دی 1402 - 12:08

مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران از آماده باش نیرو‌های خدماتی و امدادی در پی ورود سامانه بارشی به این استان خبر داد و گفت: نیروها با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی در استان هستند.


به گزارش استناد نیوز، حسینعلی محمدی روز شنبه با بیان این مطلب؛ افزود: براساس پیش بینی هواشناسی استان مبنی بر عبور سامانه سرد بارشی از اوایل وقت شنبه ۱۶ دی تا صبح یکشنبه ۱۷ دی شاهد بارندگی، وزش باد نسبتاً شدید، کاهش دما و بارش برف در ارتفاعات هزار و ۳۰۰ متر استان خواهیم بود.
وی گفت: در این مدت سیلابی شدن مسیل‌ها، طغیان رودخانه‌ها، وزش باد شدید، کاهش دید، لغزندگی، ریزش سنگ، اختلال در تردد جاده‌های کوهستانی، احتمال خسارت به تابلو‌ها، سازه‌های موقتی و کم مقاوم پیامد‌های این سامانه بارشی است.
مدیر کل مدیریت بحران استانداری مازندران، گفت: رانندگان هنگام تردد در جاده‌های استان بویژه در محور‌های کوهستانی و در هنگام شب، ضمن رعایت نکات ایمنی و به همراه داشتن زنجیر چرخ، پوشاک گرم، و وسایل زمستانی با کسب اطلاعات از مسیر و با احتیاط کامل رانندگی کنند.
محمدی ادامه داد: در این مدت کوهنوردان و طبیعت گردان از صعود به ارتفاعات و مناطق کوهستانی و تردد و برپایی چادر و اقامت در فضا‌های باز جدا خودداری کنند.
مدیرکل مدیریت بحران مازندران گفت: دامداران، دام‌های خود را به دور از حاشیه رودخانه ها، دهانه مسیل ها، نقاط مرتفع، فضای باز و در مناطق امن نگهداری کنند.
او افزود: شهرداران در این مدت نسبت به پاکسازی جوی‌ها و کانال‌های هدایت آب‌های سطحی و نیز بازدید و مقاوم سازی داربست‌ها، سازه‌های موقت، تابلو‌ها و بیلیبورد‌های تبلیغاتی سطح شهر‌ها اقدام کنند.
مدیرکل مدیریت بحران استانداری مازندران تاکید کرد: همه فعالیت‌های دریایی، تفریحی و صیادی در زمان مواج و طوفانی بودن دریا جداً خودداری کنند.
محمدی گفت: نیرو‌های خدماتی و امدادی استان با تمام قوا و تجهیزات آماده خدمات رسانی در صورت وقوع سیلاب احتمالی در استان هستند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار