قائمشهر ،‌نماد پُرتعدادترین اجرای طرح عمرانی مازندران\

قائمشهر ،‌نماد پُرتعدادترین اجرای طرح عمرانی مازندران

  • کد خبر: 2111103753
  • چاپ
  • انتشار: 09 آذر 1402 - 12:22

شهردار به عنوان مسوول ارشد شهر قائمشهر که برنامه ریزی و اجرای طرح های عمرانی شهر در دستان او و تیمش قرار دارد عنوان کرده با طرح هایی که در سطح نقاط مختلف این شهر در حال اجراست دهه فجر امسال پرتعدادترین اجرای طرح ها از آن قائمشهر شود.

 

خبرنگار: مونا معینی

به گزارش استناد نیوز، قائمشهر از پُرجمعیت‌ترین و بزرگ‌ترین شهرهای استان مازندران و شمال ایران و مرکز شهرستان قائمشهر است.

قائمشهر به عنوان یک شهر استراتژیک جغرافیایی که ارتباط تهران را با شمال و شمال‌شرقی از دو مسیر متفاوت جاده فیروزکوه و جاده هراز مرتبط می‌سازد دارای اهمیت ویژه می‌باشد. گفته می‌شود سالانه پنج میلیون مسافر از محور جاده فیروزکوه به قائمشهر تردد می‌کنند و از بندر بابلسر به مرز دریایی متصل می‌باشد.

با توجه به ویژگی های خاص قائمشهر اجرای طرح های عمرانی و خدماتی ضمن رفاه حال شهروندان و افراد بومی ساکن در این شهر می تواند خاطره خوبی از خدماتدهی شهری را برای مسافران ایجاد کند.

شهردار قائمشهر روز پنجشنبه در صحن علنی شورا با تاکید بر نگاه ویژه به اجرای طرح های زیربنایی، گفت:همانطور که در دهه فجر پارسال در اجرای پروژه ها رتبه برتر را کسب کردیم و امسال هم با بکارگیری تمام امکانات و تلاش پرسنل بدنبال اجرای طرح های هستیم که در سطح ملی بدرخشند.

مهندس کاظم علیپور با اشاره به مشکل کمبود اعتبار اظهارداشت:‌با توجه به محدودیت منابع مالی موجود هرچند نمی توانیم ظرف 2 سال  تمام طرح ها را به سرانجام برسانیم اما با تلاش هایی که در حال انجا است در دهه فجر امسال شهرداری و شورای شهر قائمشهر پروژه های متعددی را به سرانجام می رساند که زبانزد خواهد بود.

وی گفت : درراستای همین هدف طرح های زیرگذر دخانیات، چمن مصنوعی سمنادشت، پارک معلم ، کانون پرورش فکری و غیره تکمیل می شود.

شهردار قائمشهر اعلام کرد: همچنین تکمیل مراحل اجرای فاز سوم هدایت آبهای سطحی و آغاز فاز چهارم این طرح در دستور کار است .

علیپور گفت: پروژه های که زمان طولانی نیمه تمام رها شده بود به طور حتم هزینه های بالایی را می طلبد تا به سرانجام برسد.

وی از طرح نگین شمال یکی از طرح های نیمه کاره شهر قائمشهر نام برد و ادامه داد:  این طرح در مراجع قضایی در حال پیگیری هستیم .

شهردار قائمشهر گفت: نشستی با مجموعه بر ج آوران به عنوان سرمایه گذار  برگزار شد تا باصدور مصوبه هیات مدیره ، عملیات اجرایی این طرح دوباره آغاز شود.

علیپور تاکید کرد:‌ عملیات اجرایی این طرح با رضایت شورای شهر  و شهرداری این پروژه در آینده ای نزدیک آغاز خواهدشد.

شهردار قائمشهر با اعلام اینکه قرارداد نگین شمال در سال 94 بسته شد که ما درخواست فسخ قرارداد را داده ایم، گفت: البته همچنان دادگاه جلسه دوم را برگزار نکرد تا این اتفاق رقم زده شود.

شهردار قائمشهر در خصوص پروژه شهرداری منطقه 2 گفت : برای این طرح در دوره شورا پروانه صادر شد . دو دوره فراخوان سرمایه گذاری داده ایم اما استقبال صورت نگرفت و مجددا کارشناسی را اصلاح کرده ایم اما بازم استقبالی صورت نگرفت .

علیپور در پایان در خصوص خودرو خریداری شده ، گفت: این شهرداری 60 دستگاه خودرو خریداری کرد که در کشور هیچ شهرداری حتی کلان شهرها هم توان خرید این میزان خودرو را نداشت.بخش اعظمی از خودروها در حال استفاده شدن است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار