نذر خدمت از دستان خیران و پزشکان در موسی کلا\

نذر خدمت از دستان خیران و پزشکان در موسی کلا

  • کد خبر: 2111103742
  • چاپ
  • انتشار: 06 آذر 1402 - 15:42

طرح ملی نذر خدمت با مشارکت خیران و پزشکان عضو جمعیت هلال احمر در برخی نقاط کشور در حال اجرا است و در مازندران نیز این طرح در 2 منطقه استان اجرا شده است.

 

خبرنگار : مونا معینی

 به گزارش استناد نیوز، روستای موسی کلا از توابع شهرستان سیمرغ که سابقه فعالیت خیرخواهانه آن زبانزد می باشد یکی از نقاط اجرای این طرح ملی است و پزشکان و خیران پا به رکاب در این عرصه روستا آمدند.

مدیر عامل جمعیت هلال احمر مازندران روز دوشنبه در بازدید از طرح ملی نذر خدمت ۶ که در روستای موسی کلا از شهرستان سیمرغ برگزار شد در گفت‌وگو با خبرنگاران افزود: جمعیت هلال احمر از جمله نهادهای برخاسته از دل مردم و برای مردم کارمی کند و مردم نیز عناوین مختلف بشردوستانه در این نهاد فعالیت دارند .

غلامعلی فخاری اجرای برنامه ملی نذر خدمت که در روستای موسی کلا از شهرستان سیمرغ را نمونه ای از فعالیت خیرخواهانه مردم در این نهاد برشمرد .

وی ادامه داد‌:‌خیران و پزشکان طی نذری که انجام دادند ضمن انجام فعالیت های درمانی و بهداشتی به مردم ،‌یکسری مهارت های مهم و مورد نیاز که در این منطقه وجود  ندارد را آموزش می دهند.

مدیرعامل جمعیت هلال احمر مازندران اعلام کرد: پزشکانی با تخصص های مختلف کار پایش و ارزیابی اولیه بیماران را انجام می دهند .

معاون جمعیت هلال احمر مازندران هدف از اجرای این برنامه را یک اقدام نیکوکار پسند اعلام کرد و گفت وقتی این برنامه ها منجر به یک خدمت متمرکز شود، تاثیر گذارتر خواهد بود.

هلال احمر

معین مهدی لموکی گفت که در مناطق کمتر توسعه یافته و یا مناطق محروم پایگاه های را جمعیت هلال احمر در اقصی نقاط کشور برپا می کنند که در این پایگاه ها خیرین، داوطلبین و مردم جمع می شوند و خدمت بی منت ارائه می دهند .

وی تداوم این اقدامات را بسیار ارزشمند تلقی کرد و گفت : این اقدام سالها در سازمان داوطلبان در حال انجام شدن است.

معاون امور جمعیت هلال احمر مازندران با اشاره به نذر خدمت گفت: این نذر، خدمت داوطلبانه در حوزه های مختلف توانمندسازی سلامت ، آموزش های داوطلبی و امدادی است که جز اصول قواعد کار است.

لموکی بیان کرد این مراسم در استان مازندران در ۲ منطقه سیمرغ و هزارجریب بهشهر به صورت همزمان با رویکرد آموزش محور و توانمندسازی در حال انجام شدن است که تیم های داوطلبی از شهرهای مختلف جمع شدند و به مردم خدمت ارائه می دهند .

معاون جمعیت هلال احمر مازندران در پایان گفت: در ۲ سال گذشته ۹۹ کاروان سلامت با بیش از ۱۰۰ پروژه داوطلبی برگزار شد.

شورای روستای موسی کلا در گفت‌وگو با خبرنگاران با اعلام اینکه در ۶ ماه گذشته خانه هلال روستایی در پیرتکیه موسی کلا احداث شد ، افزود: به منظور آشنایی روستائیان با خانه هلال؛ کلاس کمک های اولیه در این روستا برگزار شد که با استقبال روستائیان مواجه شده ایم.

محمد رضایی گفت : اهالی روستای موسی کلا با طی کردن دوره های آموزش با اقدامات امدادی هلال احمر آشنا شدند

وی با اعلام اینکه ۵۰ نفر از اهالی روستا در کلاس آموزشی شرکت کرده اند ، گفت : این کلاس به مدت ۱۰ روز برپا شد و اهالی بعد از گذراندن دوره های آموزشی سه مدرک دریافت کردند.

وی در خصوص اعزام اعضای هلال احمر این روستا به نجف و کربلا گفت : طی اطلاعیه ای به اهالی روستا تاکنون ۲۰ نفر ثبت نام کردند تا به عنوان امدادگر به عتبات عالیات مشرف شوند.

وی در خصوص برنامه نذر خدمت ۶ گفت : به منظور بهتر برپا شدن این مراسم در هفت روز گذشته پنج جلسه فوق العاده برگزار شد.

رضایی گفت که در این مراسم هفت پزشک مستقر شدند و بیماران را ویزیت رایگان کردند. 

شورای روستای موسی کلا در پایان گفت اهالی روستاهای تالارپشت، مری، نجارکلا و موسی کلا در این مراسم شرکت و از خدمات بهره مند شدند.

در این مراسم که در پیرتکیه موسی کلا برگزار شد امام جمعه سیمرغ، فرماندار سیمرغ، فرمانده ناحیه سپاه، بخشدار تالاریی ، رئیس جمعیت هلال احمر قائمشهر، رئیس جمعیت هلال احمر جویبار، رئیس جمعیت هلال احمر سیمرغ، رئیس صمت شهرستان سیمرغ و مسئولین استانی و شهرستانی، امدادگران و غیره هم حضور داشتند.

هلال احمر



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار