کتاب ، همچنان یارمهربان قائمشهری ها\

کتاب ، همچنان یارمهربان قائمشهری ها

  • کد خبر: 2111103728
  • چاپ
  • انتشار: 27 آبان 1402 - 14:51

قائمشهر از جمله شهرستان های دوستدار کتاب در کشور و مازندران به شمار می رود و دلیل این ادعا هم  قرار گرفتن نام روستاهای شهرستان به عنوان روستاهای دوستدار کتاب از آن جمله در سال ۱۳۹۸ روستای  «کلاگرمحله» در لیست نامزدهای روستای دوستدار کتاب  و روستای «خرماکلا» نیز به عنوان یکی از ۶ روستای بخش استمرار این جشنواره است که انتخاب شده بودند.

 

خبرنگار: مونا معینی

البته دستیابی قائمشهر به این همه انس و الفت مردمش به کتابخوانی ماحصل فراهم کردن زیرساخت های لازم است که رئیس اداره کتابخانه های عمومی شهرستان در این باره توضیحات داد.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان قائمشهر روز شنبه در گفت و گو با خبرنگار استناد نیوز به گزارش عملکرد یکساله اشاره ای کرد و گفت : در شهرستان قائمشهر ۵ کتابخانه شهری و روستایی  و ۲  کتابخانه مشارکتی وجود دارد.

مونیکا زارعی تعداد عضوهای فعال در این شهرستان را پنج  هزار و ۵۰۰ نفر اعلام کرد و گفت که از این تعداد سه هزار و 142 نفر زن و مابقی مرد هستند.

وی گفت : از ابتدای سال تاکنون ۲ هزار نفر عضو کتابخانه شدند و در این کتابخانه ها حدود صد  هزار جلد کتاب وجود دارد که برای امانت به مردم ارائه می شود.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان قائمشهر به فعالیت فرهنگی در مناسبت های مختلف اشاره ای کرد و گفت از ابتدای امسال تاکنون بیش از ۵۰ نشست کتابخوان توسط کتابدار و اقشار مردم برگزار شد و همچنین بیش از ۱۲۰ نمایشگاه کتاب در مناسبت های مختلف برگزار شد.

زارعی تعداد مراجعین به کتابخانه ها را بیش از ۴ هزار نفر بازدید کننده اعلام کرد و گفت از ابتدای سال جاری تاکنون بیش از ۲۰۰ نسخه کتاب در فضای مجازی برای مردم معرفی شد.

وی گفت بیش از ۱۰  کارگاه کسب و کار کوچک در کتابخانه در حمایت از بانوان برپا شد.

رئیس اداره کتابخانه شهرستان قائمشهر در پایان گفت مردم خیر بالغ بر ۲ هزار نسخه کتاب به کتابخانه های سطح این شهرستان اهدا کردند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار