افتتاح ۲۸طرح آموزشی و تربیتی در مازندران\
  • همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید ؛

افتتاح ۲۸طرح آموزشی و تربیتی در مازندران

  • کد خبر: 2111103491
  • چاپ
  • انتشار: 29 شهریور 1402 - 20:23

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران به افتتاح ۲۸طرح آموزشی و تربیتی با ۱۵۲ کلاس درس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت: نهضت ساخت مدرسه در این دولت شتاب گرفته است.


به گزارش استناد نیوز، حسین کمالی روز چهارشنبه در جلسه شورای آموزش و پرورش مازندران افزود: پیش بینی های لازم برای شروع تحصیلات جدید اندیشیده شده است تا دانش آموزان و والدین بدون دغدغه باشند.
وی با بیان این که امسال ۲۲هزار معلم و مربی در آموزش و پرورش مازندران آماده آغاز سال تحصیلی جدید هستند، بیان داشت: ۵۳۶ هزار دانش آموز ثبت نام شدند که وارد ۱۷هزار و ۹۰۰ کلاس درس می شوند.
وی با اشاره به اضافه شدن حدود یکهزار و ۲۰۰ معلم جدیدی که امسال در تربیت معلم فارغ‌التحصیل شدند و وارد مدارس استان شدند، بیان داشت: خرید خدمات معلمان نیز از دیگر طرح های کمبود احتمالی معلمان است.
کمالی به افتتاح ۲۸طرح آموزشی و تربیتی با ۱۵۲ کلاس درس همزمان با آغاز سال تحصیلی جدید اشاره کرد و گفت:نهضت ساخت مدرسه در این دولت شتاب گرفته است.
وی به تراکم جمعیتی دانش آموزان در بعضی از مدارس شهری و روستایی مازندران اشاره کرد و ادامه داد:بازمانده از تحصیل در مازندران بسیار کم است، البته ۱۶دلیل در بازمانده از تحصیل وجود دارد.
وی با بیان این که ۸۵درصد کتب درسی ثبت شده در سامانه از وزارت آموزش و پرورش تحویل و در اختیار دانش آموزان قرار گرفته است، تصریح کرد:ساماندهی سرویس دانش آموزان به عنوان دغدغه جدی تا حدود زیادی حل و فصل شد.
وی افزود: امسال با مشارکت و همکاری دانش آموزان و والدین یک سوم مدرسه استان با هدف ترویج شادابی رنگ آمیزی شده است.
کمالی با توضیح این که طبق مصوبه امسال آموزش و پرورش به صورت مستقیم مسوولیتی در جابجایی دانش آموزان ندارد، گفت: فرمانداری و شهرداری ها پای کار آمدند که باید نظارت بیشتری در این خصوص داشته باشند.
مدیرکل آموزش و پرورش مازندران نسبت به بی توجهی ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی در مرکز استان انتقاد کرد و گفت: طبق قانون و مصوبه پرداخت هزینه ایاب و ذهاب دانش آموزان استثنایی مرکز استان بر عهده شهرداری ها و دیگر دستگاه اجرایی است.
کمالی سهل انگاری در این خصوص را پذیرفتنی ندانست و گفت: احکام رتبه بندی معلمان در مازندران نیز در حال صدور است.
وی مدیران مدارس را محور توسعه آموزش و پرورش توصیف کرد و اضافه کرد: پایش و نظارت مدیران مدارس همواره انجام می شود.
کمالی با اظهار این که کسب رتبه فرهنگی، آموزشی، هنری و تربیتی، آموزش و پرورش مازندران را ممتاز دانست و افزود: با حضور دانش آموزان استان در المپیاد ها، رشد ۴۰درصدی کسب رتبه در داریم.

وی به توسعه متوازن شاخه های فنی و حرفه‌ای و هنرستان در استان مازندران اشاره کرد و گفت: در همین راستا با کمک یکی از خیران بابلی چهار مدرسه هنرستان با ۱۰۰میلیارد تومان در استان ساخته خواهد شد. منبع / خبرگزاری ایرنا 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار