شروع بهار تحصیل در مازندران با ۵۳۶هزار دانش آموز\

شروع بهار تحصیل در مازندران با ۵۳۶هزار دانش آموز

  • کد خبر: 2111103485
  • چاپ
  • انتشار: 28 شهریور 1402 - 21:06

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران گفت : پیش بینی می شود تا  ۵۳۶هزار دانش آموز در سال تحصیلی جاری ثبت نام کنند که با ۳۷هزار معلم و کادر اداری در چهار هزار و ۲۰۰ مدرسه تحصیل خواهند کرد.

 

به گزارش استناد نیوز، حسین کمالی در نشست خبری افزود :‌از این تعداد مدرسه موجود در مازندران۷۲۰ مدرسه غیر انتقاعی است که ۱۰۴هزار دانش آموز معادل ۲۰ درصد دانش آموزان استان در این مدارس ثبت نام کردند و استان بعد از تهران بیشترین نرخ ثبت نام در مدارس غیردولتی را دارد.

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به اینکه میانگین کشوری ثبت نام دانش آموزان در رشته های فنی و حرفه ای و کار و دانش ۴۲ درصد است، گفت که این رقم در مازندران با پنج درصد بیشتر ۴۷ درصد است.

وی  افزود : موج استقبال خانواده های مازندران به سمت ثبت نام فرزندانشان به رشته های هنرستان زیاد است به طوریکه می بایست با احداث هنرستان های جدید ظرفیت های تازه ای ایجاد کنیم.

وی ادامه داد :‌به همین منظور افزایش ظرفیت و هنرستان سازی در دستور کار این نهاد قرار دارد و در همین زمینه قرارداد ساخت سه هنرستان در نکا، ‌امیرکلای بابل و چالوس با صرف هزینه ۷۵۰ میلیارد ریالی توسط یک نیکوکار استان امضا شد که با ساخت این فضاها به ظرفیت های موجود هنرستانی استان اضافه می شود.

در حال حاضر ۳۵۹ هنرستان در استان مازندران فعالیت دارد

مدیر کل آموزش و پرورش مازندران با اشاره به درپیش بودن آغاز سال تحصیلی جدید و بازگشایی مدارس اظهار داشت :‌ برای این منظور اقدامات لازم برای بازگشایی مطلوب و شوق آفرین دانش آموزان انجام شده است.

وی ادامه داد :‌ در سال تحصیلی جدید با ایجاد بیش از ۱۷هزار کلاس درس با سازماندهی ۲۲هزار معلم در مازندران آغاز می شود.

به گفته کمالی پیش از آغاز سال تحصیلی جدید کمبودهای نیروی انسانی در مدارس احصا و شناسایی شد و گفت :‌برای رفع این کمبودها موضوع استمرار و ارائه خدمت و فعالیت مشمولان بازنشستگی در آموزش و پرورش به صورت قانونی پیگیری و اجرا می شود و برای این منظور ۳۰درصد مشمولان بازنشستگی استان از جمله کسانی هستند می توانند در یکسال آینده به تدریس بپردازند.

وی تعداد مشمولان بازنشستگی مازندران در سال جدید را چهار هزار نفر اعلام کرد و گفت‌:‌ امسال بیش از یک هزار و ۷۰۰ نفر از این افراد دوباره به سرکار و تدریس بر می گردند.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران در خصوص معلمان تازه نفس نیز گفت:‌ ۶۰۰ فارغ التحصیل دانشگاه فرهنگیان و یک هزار و ۲۰۰ معلم جدید استخدام برای خدمت در دوره های ابتدایی، ‌متوسطه و هنرستان ها مشغول به کار می شوند و مابقی کمبود نیروی انسانی از محل اضافه کار شاغلان تامین می شود.

وی در خصوص جبران کمبود فضای مدرسه در مازندران نیز گفت که از هفته دولت تا مهر ماه امسال با افتتاح ۲۹ مدرسه ۱۵۵کلاس به کلاس های درس استان اضافه شد.

کمالی اعلام کرد :‌در حال حاضر تراکم دانش آموزان استان در کلاس های درس متناسب با استاندارد کشور و روی عدد ۳۶ نفر در هر کلاس است.

وی در خصوص بهسازی و شاداب سازی مدارس مازندران نیز گفت:‌با حضور معلمات و مشارکت والدین دانش آموزان یک سوم مدارس استان بهسازی شده و در طرح "شهید عجمیان" نیز ۵۰۰ مدرسه بهسازی و مناسب سازی شده است.

پیشتازی مازندران در هدایت تحصیلی دانش‌آموزان به رشته‌های فنی و حرفه‌ای

کمالی در خصوص اجرای شعار دولت سیزدهم برای ایجاد عدالت آموزشی در مازندران خاطرنشان کرد:‌ دولت سیزدهم امسال بیش از ۱۰ میلیارد ریال برای این منظور به مازندران اختصاص داده است که برای کمک به مناسب سازی و تامین تجهیزات مدارس روستایی و عشایری که تعداد دانش آموزان آنها کم است، هزینه می شود.

مازندران ۲۰۰ مدرسه عشایر و روستایی دارد

وی همچنین به اعتبارات تخصیص دولت سیزدهم در سرفصل های آموزشی وپرورشی مازندران در ۲ سال اخیر اشاره و تصریح کرد:‌برای این منظور دولت ۹۰۰ میلیارد ریال به آموزش و پرورش استان اختصاص داده است.

مدیرکل آموزش و پرورش مازندران اعلام کرد :‌در بخش هنرستان های استان دولت ۳۸۰ میلیارد ریال بمنظور خرید و تجهیز امکانات این فضاها اختصاص داد و علاوه بر این در طرح شهید سلیمانی بمنظور تامین وایجاد فضاهای ورزشی ۴۰۰ میلیارد ریال اعتبار تخصیص یافت. منبع / ایرنا



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار