مهر ماه ، بهار گردشگری مازندران\

مهر ماه ، بهار گردشگری مازندران

  • کد خبر: 2111103465
  • چاپ
  • انتشار: 20 شهریور 1402 - 16:23

برگزاری رویداد بین المللی گردشگری مازندران و روسیه مهرماه در بابلسر برگزار می شود که این رویداد فرصت مغتنم و خوبی برای معرفی داشته های تاریخی ، طبیعی و میراثی استان در عرصه جهانی به شمار می رود .


به گزارش روز دوشنبه استناد نیوز و به ‌نقل از روابط‌عمومی اداره‌کل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران، مهدی سعادتی در دیدار با مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران با تاکید بر ظرفیت‌ها و پتانسیل‌های مازندران، اظهار کرد: با توجه به ظرفیت‌های دریایی، جنگلی و بوم‌گردی مازندران باید از این ظرفیت‌ها، استفاده مطلوب کرد.
نماینده مردم بابل در مجلس با اشاره به اینکه باید برای توسعه و رونق اقتصادی استان برنامه‌ریزی شود، تصریح کرد: برای توسعه اقتصادی استان باید راهکارهای مختلفی برای حضور گردشگان خارجی و داخلی ارائه شود.
سعادتی با بیان اینکه مازندران نیاز به معرفی و تعریف ندارد، گفت: طبیعت بکر و زیبا، آب‌وهوای ملایم، دسترسی جاده‌ای مناسب و مردم مهمان‌نواز، این استان بی‌نظیر را به انتخاب اول ایرانیان برای گردشگری تبدیل کرده است.

نماینده مردم بابل در مجلس خاطرنشان کرد: در قالب گردشگری می‌توان تبادل و فرهنگ مازندران را به استان‌ها و دیگر کشورهای دنیا صادر کرد.
مهر ماه فهرست خوبی برای معرفی مازندران به کشورهای دنیاست
صادق برزگر در این نشست با اشاره به 5 مهر روز جهانی گردشگری، گفت: رویداد بین‌المللی گردشگری مازندران و روسیه 3 لغایت 5 مهر به میزبانی این استان در شهرستان بابلسر برگزار می‌شود.
مدیر کل میراث فرهنگی، گردشگری و صنایع دستی مازندران ادامه داد: 5 مهر فهرست خوبی است که مازندران را به کشورها به‌ویژه کشورهای حاشیه دریای خزر معرفی کنیم.
او تصریح کرد: می‌توان با توجه به ظرفیت‌های استان در جهت بهره‌وری و ریل‌گذاری برای توسعه اقتصادی برنامه‌ریزی‌های بسیاری در دستور کار قرار داد.
مدیرکل میراث‌فرهنگی، گردشگری و صنایع‌دستی مازندران یکی از برنامه‌های مهم این اداره‌کل را ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی و توسعه روستاهای استان اعلام کرد و افزود: ایجاد اقامتگاه‌های بوم‌گردی در روستاها موجب حضور گردشگران مختلف، اشتغالزایی برای جوانان و درآمدزایی می‌شود.
برزگر در پایان گفت: با توجه به اینکه مازندران مقصد گردشگری کشور است بنابراین باید از این ظرفیت برای توسعه استان برنامه‌ریزی کرد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار