توزیع نهاده های دامی به ۹ شرکت تحت پوشش جهاد کشاورزی جویبار/ تخصیص بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی\
  • غلامرضا سعیدی در گفتگو با استنادنیوز؛

توزیع نهاده های دامی به ۹ شرکت تحت پوشش جهاد کشاورزی جویبار/ تخصیص بیش از ۴ میلیارد تومان تسهیلات در حوزه ماشین آلات و مکانیزاسیون کشاورزی

  • کد خبر: 2111102250
  • چاپ
  • انتشار: 21 خرداد 1401 - 22:43

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویباراز توزیع حدود ۲ هزار تن نهاده های دامی در ماه خبر داد و گفت: این نهاده های دامی در بین ۹ شرکت تحت پوشش جهاد کشاورزی شهرستان جویبار توزیع می شود.

به گزارش استناد نیوز، غلامرضا سعیدی روز شنبه در گفتگو با خبرنگاران به مناسبت هفته جهاد کشاورزی با اعلام اینکه در بحث ماشین آلات و مکانیزاسیون ۲۴ بهره بردار برای دریافت تسهیلات به بانک های عامل معرفی شدند، اظهار داشت: ۴ میلیاردو ۱۰۰ میلیون تومان تسهیلات به متقاضیان واجد شرایط پرداخت شد و اعتبار امسال این بخش حدود ۵ میلیارد تومان است .

وی سطح زیرکشت اراضی زراعی و باغی شهرستان را ۲۷ هزارو ۵۰۰ هکتار بیان کردو افزود: برای نخستین بار سهمیه ابلاغی از سوی وزارت جهاد کشاورزی در بحث کشت برنج به شهرستان جویبار یک هزار و۵۰۰ هکتار بوده است که تا کنون یک هزارو ۶۳۵ هکتار از اراضی شهرستان طبق قراداد با کشاورزان به زیر کشت ارقام محلی و پرمحصول برنج رفته وتهیه بذر ، کود و بیمه محصول با کشاورزان انعقاد قرارداد شده است.

سعیدی سطح زیر کشت گندم در شهرستان جویبار را دو هزارو ۶۱۸ هکتار اعلام و خاطر نشان کرد: برداشت این محصول از اوایل خرداد آغاز و تا به امروز ۶۰۰ تن گندم تولیدی به کارخانه آرد تحویل داده شد.

مدیر جهاد کشاورزی جویبار بیان کرد: امسال ۷۴۰ هکتار سطح زیر کشت کلزا در شهرستان جویبار بوده است که ۲۰۰ هکتار آن با توجه به بارندگی های زمستان و بهار دچار خسارت شد اما پیش بیش بینی برداشت این محصول حدود هزارتن بوده است.

وی با بیان اینکه در سال زراعی جدید ۱۰ هزارو ۵۹۰ هکتار از اراضی شهرستان به کشت برنج اختصاص یافته است، گفت: این سطح زیر کشت نسبت به مدت مشابه سال قبل حدود ۷ درصد رشد داشته است و همچنین حدود ۷هزار هکتار یعنی چیزی حدود ۷۰ درصد کشت برنج به صورت مکانیزه در سطح شهرستان جویبار انجام گرفته است. 

سعیدی وضعیت ذخیره آب آببندان ها در جویبار را بسیار خوب ارزیابی کرد.

وی در ادامه از افتتاح تجهیز و نوسازی ۲۲هکتار اراضی روستای فوتم با اعتبار یک میلیاردو ۳۸۲ میلیون تومان خبر دادو افزود: این پروژه ۲۵ اردیبهشت به کشاورزان این منطقه تحویل و حدود ۹۵ درصد این اراضی کشت مکانیزه برنج انجام دادند.

مدیر جهاد کشاورزی شهرستان جویبار افزود: به منظور تنظیم بازار تا کنون ۲۴ جلسه بازدید مشترک با دستگاه‌های ذیربط در سطح شهرستان انجام شد که ۲۴ پرونده تخلف ثبت و بیش از ۷۰۰ میلیون تومان جریمه توسط مراجع قضایی صادر شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار