رنگ کرونایی چهار شهر مازندران آبی شد\

رنگ کرونایی چهار شهر مازندران آبی شد

  • کد خبر: 2111101940
  • چاپ
  • انتشار: 04 ارديبهشت 1401 - 09:32

براساس تازه ترین ارزیابی وزارت بهداشت، درمان و آموزش پزشکی، رنگ آبی کرونایی که هفته پیش از مازندران خارج شده بود بار دیگر به این استان بازگشت و در حال حاضر رنگ کرونایی شهرستان های بابل، بابلسر، محمودآباد و نوشهر آبی می باشد.


به گزارش استناد نیوز، رنگ آبی در فرهنگ ستاد مقابله با کرونا به معنی خطر کم است. این رنگ به مناطقی داده می شود که آماربیماران کرونایی بستری روزانه در آنجا ۲ نفر به ازای هر یکصد هزار نفر جمعیت باشد.
براساس آخرین اطلاع رسانی رنگ بندی کرونایی مناطق مختلف کشور ، شهرستان رامسر که در تاریخ پنجم فروردین ماه به رنگ قرمز کرونایی در آمده بود از وضعیت بسیار پر خطر کرونایی خارج شد و در حال حاض رنگ کرونایی آن از قرمز به نارنجی تغییر یافت.
براساس همین ارزیابی شهرستان های گلوگاه، قائمشهر، سوادکوه و چالوس که پیش تر در محدوده نارنجی کرونایی قرار داشتند نیز از این وضعیت خارج و به رنگ زرد کرونایی در آمدند و در حال حاضر تنها شهرستان رامسر در مازندران در وضعیت نارنجی قرار دارد.
طبق اعلام وزرات بهداشت هم اکنون ۱۷ شهرستان مازندران در محدوده زرد کرونایی به معنای خطر متوسط واقع شدند. رنگ کرونایی شهرستان های گلوگاه،نکا، بهشهر، میاندرود، ساری ، قائمشهر، سیمرغ، سوادکوه ، سوادکوه شمالی، جویبار، آمل، فریدونکنار، نور، چالوس، عباس آباد، کلاردشت و تنکابن زرد اعلام شده است.
رنگ زرد از سوی ستاد مقابله با کرونا به معنای خطر متوسط محسوب می شود. مناطقی که بین چهار تا ۶ نفراز میان هر یکصد هزار نفر بیمار کووید ۱۹ بستری به صورت روزانه داشته باشند با وضعیت زرد تعریف می شوند.
وضعیت نارنجی به معنای وضعیت کرونایی پر خطر است. آمار روزانه بستری بیشتر از ۶ نفراز میان یکصد هزار نفر جمعیت، آن منطقه را در وضعیت نارنجی تعریف می کند.

 



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار