کمک 130 میلیون تومانی خیرین برای افراد آسیب دیده از کرونا در کوهی خیل / توزیع 65 بسته معیشتی بین نیازمندان\

کمک 130 میلیون تومانی خیرین برای افراد آسیب دیده از کرونا در کوهی خیل / توزیع 65 بسته معیشتی بین نیازمندان

  • کد خبر: 2111100036
  • چاپ
  • انتشار: 12 ارديبهشت 1399 - 15:45

رئیس شورای اسلامی شهر کوهی خیل جویبار از تشکیل قرض الحسنه توسط خیرین شهر به منظور کمک به افراد آسیب دیده خبر داد و گفت: در صندوق قرض الحسنه امام حسین ( ع ) حدود 130 میلیون تومان جمع آوری شده است تا به خانوارهای آسیب دیده از بیماری کرونا مبلغی بین 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان با نرخ صفر درصد واریز شود.

رضا قاسمی در گفت و گو با استنادنیوز با اعلام اینکه به منظور مقابله با ویروس کرونا شورا و شهرداری کوهی خیل در سه محور نظارتی، ابلاغ لایحه عوارضی و مشارکت مردمی و خیرین فعالیت خود را آغاز کرده است،افزود: به منظور مقابله با ویروس کرونا، لایحه عوارضی سال گذشته را برای سه ماه ابتدایی امسال اجرایی کرده ایم تا از ازدحام جمعیت مردم به شهرداری جلوگیری کنیم.
وی با اعلام اینکه این موضوع از طریق شهرداری به شهروندان کوهی خیل اطلاع رسانی شده است، گفت: تا پایان خردادماه امسال لایحه عوارضی سال گذشته اجرایی می شود.
رئیس شورای اسلامی شهر کوهی خیل به ضدعفونی کلیه معابر، سطح شهر، کوچه ها و درب منازل مردم توسط یک اکیپ از شهرداری و هشت گروه مردمی خبر داد و ادامه داد: در 25 روز ابتدایی اوج بیماری کرونا، گندزدایی سطح شهر، معابر و کوچه ها توسط این گروه ها انجام شده است.
قاسمی از تشکیل قرضل الحسنه توسط خیرین شهر به منظور کمک به افراد آسیب دیده خبر داد و گفت: تاکنون 60 نفر در این صندوق ثبت‌نام کردند که از این تعداد 40 نفر تسهیلات خود را دریافت کرده اند.
وی با اعلام اینکه میزان تسهیلات به افراد مبلغ 2 میلیون تا 2 میلیون و 500 هزار تومان بوده است، گفت: مدت بازپرداخت این میزان تسهیلات 10 ماهه است، البته این افراد بعد از 2 ماه قسط اولیه خود را پرداخت می کنند.
رئیس شورای اسلامی شهر کوهی خیل ،بیان کرد: مابقی خانوارهای آسیب دیده از بیماری کرونا به زودی تسهیلات خود را دریافت می کنند.
قاسمی از توزیع بسته های معیشتی بین نیازمندان شهر کوهی خیل خبر داد و افزود:به مناسبت ماه مبارک رمضان 65 بسته معیشتی هر کدام به ارزش 300 هزار تا 400 هزار تومان تهیه و در اختیار نیازمندان قرار گرفته است.
وی با اعلام اینکه از طرف شورای شهر مجمع خیرین با حضور جمع کثیری از مردم  در سطح شهر پایه گذاری شده است،گفت: در اوایل عید نوروز مبلغ 200 هزار تومان به حساب افراد نیازمند واریز و در عید نیمه شعبان هم 300 کیلو برنج و وجه نقد جمع آوری و به افرادی که نیازمند بودند، پرداخت و توزیع شده است.
رئیس شورای اسلامی شهر کوهی خیل در پایان از تشکیل 2 اکیپ نظارتی در شورا برای بازدید از واحدهای صنفی و نانوایی ها خبر داد و گفت: این اکیپ به منظور رعایت پروتکل های بهداشتی ایجاده شده است که خوشبختانه فروشگاه ها و نانوایی های شهر کوهی خیل از بالاترین استانداردها برخوردار بوده اند.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار