گام دوم انقلاب منجر به ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌شود\

گام دوم انقلاب منجر به ایجاد تمدن نوین اسلامی می‌شود

  • کد خبر: 219962
  • چاپ
  • انتشار: 12 آبان 1398 - 16:54

استناد نیوز، عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گام دوم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) هست نزدیک خواهد کرد.

 

به گزارش استناد نیوز، سیدامیرحسین قاضی زاده هاشمی در نشست علنی مجلس شورای اسلامی، اظهار داشت: انقلاب اسلامی ایران شکل گرفت با آرمان امامش و آن اسلام بود و بس و جمهوری اسلامی بود و بس، یعنی مردمی که اراده می کنند که اجتماع شان بر اساس اسلام باشد و امروز در چله انقلاب و سالگرد انقلاب دوم باید دید که بر مبنای ارزش‌های قرآنی چقدر موفق شده ایم این جامعه را ایجاد کنیم، تا کجای راه را رفته ایم و کجا به خطا. خداوند تبارک و تعالی در آیه ۴۱ سوره حج می فرمایند: الَّذِینَ إِنْ مَکَّنَّاهُمْ فِی الْأَرْضِ أَقَامُوا الصَّلَاةَ وَآتَوُا الزَّکَاةَ وَأَمَرُوا بِالْمَعْرُوفِ وَنَهَوْا عَنِ الْمُنْکَرِ وَلِلَّهِ عَاقِبَةُ الْأُمُورِ. اصل همگانی بودن این نظام ارزشی است.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: اقامه نماز به عنوان نماد بندگی خدا، پرداخت زکات یعنی اینکه آحاد مردم کسب و کار درخوری داشته باشند و در اداره جامعه مشارکت مالی. امر به معروف و نهی از منکر که نشانه مشارکت اجتماعی مردم و تعیین تکلیف درست ها و غلط ها بر مبنای ارزش های اسلامی با مردم و به وسیله مردم است و این به منزله سرمایه اجتماعی ناشی از ارزش‌های اسلامی در بالاترین رتبه ممکن. جامعه با شکل آرمانی اش محقق نخواهد شد مگر قبل از آن قوای اداره کننده کشور آرمانی شکل گرفته باشد.

وی افزود: انقلاب کبیر اسلامی ایران در حالی چهلمین سالگرد پیروزی خود را پشت سر گذاشت و قدم به دهه پنجم حیات خود نهاد که اگرچه دشمنان مستکبرش گمان‌های باطلی در سر داشتند اما دوستانش در سراسر جهان امید دارند آن را در گذر از چالش ها و به دست آوردن پیشرفت های خیره کننده همواره سربلند دیده اند.

قاصی زاده هاشمی ادامه داد: در چنین نقطه عطفی رهبر حکیم انقلاب اسلامی با صدور بیانیه گام دوم انقلاب خطاب به ملت ایران و برای ادامه این راه روشن به تبیین دستاوردهای شگرف چهار دهه گذشته پرداخته و توصیه های اساسی به منظور جهاد بزرگ برای ساختن ایران اسلامی بزرگ را ارائه فرموده‌اند. بیانیه گام دوم انقلاب تجدید مطلعی است خطاب به ملت ایران و به ویژه جوانان که به مثابه منشوری برای دومین مرحله خودسازی، جامعه پردازی و تمدن سازی خواهد بود. و فصل جدید زندگی جمهوری اسلامی ایران را که بر فصل پروانگی می شود تشبیه کرد را رقم خواهد زد.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: گام دوم انقلاب را به آرمان بزرگش که ایجاد تمدن نوین اسلامی و آمادگی برای طلوع خورشید ولایت عظمی (ارواحنا فداه) هست نزدیک خواهد کرد. آنچه بوده ایم و اقتدار امروز اسلام و مسلمین مظلوم است و راه درازی که در پیش داریم روشن مطابق وعده نایب امام زمان خداوند تبارک و تعالی اراده کرده است که ملت ایران را به تمامی اهداف آرمانی اش برساند، به قله ها و این از طریق جوان مومن انقلابی دانا و کاردان به سرانجام خواهد رسید و چرا باور نکنیم؟ از این پیامبر هزار معجزه و هزار و عدّه محقق شده دیدیم و یک تخلف نه! به راستی یک رسول چقدر باید معجزه بیاورد تا به او ایمان آورد و درست گفت آن عزیز ورزشکار که حل تمامی مشکلات را در گرو اطاعت از نایب امام زمان است.

وی افزود: مشهد عزیز دلها پایتخت معنوی ایران بلکه دوستداران اهل بیت از مشکلات مزمن رنج می برد که خود مجاورین حضرت در ایجاد آن نقش نداشته اند.مشهد شهر دلدادگان حریم رضوی و محل رفت و آمد ملائکه است اما با فقر، آسیب های اجتماعی، حاشیه نشینی، مشکلات جدی در تأمین آب محیط زیست، رهاسازی فاضلاب خام و کشاورزی با آن، آسیب های فرهنگی و مشکلات حمل و نقل و بافت فرسوده دست و پنجه نرم می کند.

قاضی زاده هاشمی اظهار داشت: باید گفت که تلاش ها و خدمات زیادی در این سال‌ها صورت گرفته است و رشد قابل توجهی در بهبود اوضاع را شاهد بودیم، اما باید دانست که مشهد الرضا آبروی ایران و محبین اهل بیت است. اصلاً مشهد مال همه است و همه ایران در آن زندگی می کنند لذا باید به آن رسید.

نماینده مردم مشهد و کلات در مجلس شورای اسلامی بیان کرد: کلات نادری شهر از عزت و مردانگی و مرزبانی تاریخی از حریم ایران با استعداد های فراوان و کارهای انجام شده ناتمام، سدهایی که باید ساخته شود، کشاورزی و گردشگری که باید رونق یابد و جاده‌هایی که باید راه این سرزمین بکر را به روی همه مردم ایران و میهمانانش بگشاید و هنوز در خور منطقه کاری نشده است. البته مجمع نمایندگان مشهد و کلات با تمام قوت و همت خویش تلاش کرده‌اند و امیدوارم مسئولان خدوم خراسان رضوی و کشور به طرح‌های مصوب هر چه سریعتر عمل نمایند.

عضو هیات رئیسه مجلس شورای اسلامی گفت: در پایان صحبت لازم است به نقل قولم در برنامه دست خط نسبت به سرقت از منزل یکی از نمایندگان مجلس اشاره ای داشته باشم، من درآن برنامه تلویزیونی قضاوتی نکرده ام مبنی بر اینکه کدام گزارش از سرقت منزل این نماینده درست است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار