تندیس امیرسرلشكر شهید مسعود منفرد نیاكی در شهرستان آمل رونمایی خواهد شد\
  • شهردار آمل:

تندیس امیرسرلشكر شهید مسعود منفرد نیاكی در شهرستان آمل رونمایی خواهد شد

  • کد خبر: 21976
  • چاپ
  • انتشار: 28 دی 1395 - 20:01

شهردار آمل اعلام کرد: به زودی تندیس امیرسرلشكر شهید مسعود منفرد نیاكی با حضور معاون هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در ورودی بلوار منفرد شهرستان آمل نصب و رونمایی خواهد شد.


احمد امیرسلیمانی از رونمایی تندیس امیرسرلشكر شهید مسعود منفرد نیاكی با حضور امیر سرتیپ علی جهانشاهی، معاون هماهنگی نیروی زمینی ارتش جمهوری اسلامی ایران در شهرستان آمل خبر داد و اظهار کرد: امیرسرلشكر منفرد نیاكی از اسطوره‌های دیار علویان در هشت سال دفاع مقدس است که در دوم خرداد ماه سال 1308 در شهرستان آمل چشم به جهان گشود و در سال 1331 با علاقه در دانشکده افسری استخدام و پس از گذراندن دوره سه ساله دانشکده به درجه ستوان دومی نایل و با انتخاب رسته زرهی مشغول به خدمت شد.

وی با بیان اینکه شهید منفرد نیاکی در سال ۱۳۵۹ به سمت فرمانده لشکر ۸۸ زرهی زاهدان و در سال ۱۳۶۰ به سمت فرمانده لشکر ۹۲ زرهی اهواز منصوب شد، خاطر نشان شد: وی در مسئولیت‌ فرماندهی در عملیات‌های طریق المقدس، فتح المبین، بیت المقدس، والفجر و رمضان خدمت کرد و در سمت فرماندهی لشکر ۹۲ زرهی خوزستان و فرمانده قرارگاه فتح در جنگ ایران و عراق حضور داشته است.

شهردار آمل با بیان اینکه شهید منفرد نیاکی به واسطه لیاقت و شجاعت وافر خود، طی حکمی از سوی امیر سپهبد علی صیاد شیرازی به جانشینی فرمانده نیروی زمینی ارتش در جنوب منصوب شد، ادامه داد: شهید بزرگوار در طراحی عملیات‌های رزمی در جنوب ایران نقش مؤثری ایفا کرد و در دوم دی ماه ۱۳۶۳ با حکم مقام معظم رهبری (رئیس جمهور وقت ایران) به ستاد مشترک ارتش منتقل و به‌عنوان جانشین اداره سوم ارتش مشغول به کار شد.
این مسئول آملی در ادامه خاطرنشان کرد: شهید منفرد سپس به سمت جانشین اداره سوم سماجا منصوب شد و سرانجلم در تاریخ 6 مرداد ماه 64 به درجه رفیع شهادت نائل آمد.

امیرسلیمانی با بیان اینکه اگر توجه شهدا نباشد هیچ فعالیت و اقدامی انجام نمی‌شود و افزود: باید قدردان شهدا باشیم چرا که به عزت آنها امنیت و آرامش را در کشور داریم و با این كار می‌توان ستاره‌های پرفروغ هشت سال دفاع مقدس را برای مردم شهرستان نمایان كرد.

شهردار آمل در پایان با اشاره به تندیس شهید منفرد ، بیان کرد: این تندیس از جنس بتن گلاسه با پتیه برنز با وزن 450 كیلو در ارتفاع چهار متر و با هزینه بالغ بر 47 میلیون تومان در ورودی بلوار منفرد بعد از پل سردار شهید اسماعیلی نصب و رونمایی خواهد شد.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار