تعیین رهبر و نظارت بر شرایط رهبری وظیفه خبرگان است / برای انتخابات تعیین جانشین آیت الله هاشمی اول باید مجلس خبرگان موافقت کند\
  • آیت الله احمد خاتمی؛

تعیین رهبر و نظارت بر شرایط رهبری وظیفه خبرگان است / برای انتخابات تعیین جانشین آیت الله هاشمی اول باید مجلس خبرگان موافقت کند

  • کد خبر: 21968
  • چاپ
  • انتشار: 28 دی 1395 - 14:03

عضو مجلس خبرگان رهبری از شرایط انتخاب جانشین آیت الله هاشمی در مجلس خبرگان گفت و گزارشی از فعالیت های صورت گرفته در دوره پنجم این مجلس در جمع خبرنگاران ارائه نمود


به گزارش استناد نیوز، آیت الله سید احمد خاتمی پیش از ظهر سه‌شنبه در نشستی خبری در جمع خبرنگاران در ساختمان دبیرخانه خبرگان رهبری با اشاره به فعالیت‌های هفت ماهه دوره جدید مجلس خبرگان رهبری گفت: در طول این هفت ماه سپری شده از این دوره مجلس خبرگان، فعالیت بیشتری نسبت به دوره‎های قبل صورت گرفته است. هیئت رییسه مجلس خبرگان تا کنون 7 جلسه را برگزار کرده که این حجم فعالیت در طول هفت ماه نصاب قابل توجهی است.
وی عنوان کرد: پیگیری‌های خوبی در زمینه رهنمودهای مقام معظم رهبری به خصوص مواردی که در پیام ایشان به مناسبت آغاز فعالیت دوره پنجم مجلس خبرگان رهبری آمده صورت گرفته است.


عضو جامعه مدرسین حوزه علمیه قم با اشاره به وظایف مجلس خبرگان رهبری ابراز داشت: بر اساس قانون تعیین رهبر و همچنین نظارت بر وجود شرایط رهبری کار اصلی مجلس خبرگان است. کمیسیون تحقیق موضوع اصل 111 قانون اساسی تا کنون 5 جلسه را به خود اختصاص داده که به بررسی شاخص‏‌های رهبری پرداخته است همچنین کمیسیون اصل 107 به این مساله می‎پردازد که پس از رحلت امام و رهبر، تعیین رهبر جدید بر عهده خبرگان است و کمیسیون 109 نیز به شرایط رهبر آینده می‎پردازد. این کمیسیون افرادی را که در مظان رهبری قرار می‎گیرند توسط کمیته‎ای که داخل این کمیسیون شکل می‎گیرد و کاملا محرمانه است و تنها رهبر انقلاب طبق قانون می‎تواند در جریان قرار بگیرد، مد نظر دارد.

 

وی در ادامه در پاسخ به سئوالی در خصوص جانشینی آیت الله هاشمی رفسنجانی در مجلس خبرگان رهبری بیان داشت: مجلس خبرگان رهبری ابتدا باید موافقت خود را با برگزاری انتخابات میان دوره‌ای اعلام کند و پس از آن شورای نگهبان و وزارت کشور مقدمات برگزاری انتخابات را فراهم کنند. جانشینی برای آقای هاشمی تعیین نمی‌شود و فقط زمان برگزاری انتخابات مشخص خواهد شد تا نماینده دیگری بر اساس رأی مردم انتخاب شود.

وی بیان کرد: جلسه هیئت رئیسه مجلس خبرگان در بهمن ماه برگزار می‌شود که احتمالا 14 بهمن این جلسه تشکیل خواهد شد که نسبت به این موضوع نیز بحث خواهد شد.

 

عضو هیئت رئیسه مجلس خبرگان رهبر با اشاره به برگزاری اجلاسیه مجلس خبرگان رهبری در روزهای هفدهم و هجدهم اسفندماه سال جاری در تهران، اظهار داشت: زیارت مرقد مطهر امام راحل و همچنین دیدار با مقام معظم رهبری و گزارش از سوی مسئولان ارشد کشور از جمله برنامه‌های این اجلاسیه است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار