آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان\

آغاز مهاجرت پرندگان مهاجر به تالاب‌های استان

  • کد خبر: 219517
  • چاپ
  • انتشار: 13 مهر 1398 - 22:22

استناد نیوز، مازندران به دلیل قرارگیری در مسیر مهاجرت شمال به جنوب پرندگان مهاجر، یکی از استان‌های مقصد پرندگان مهاجر در نیمه دوم سال است.

 

با پاییزی شدن شرایط جوی، همه ساله گروهی از پرندگان مهاجر که بهار و تابستان به عرض‌های جغرافیایی بالاتر کوچ کرده اند، با پایان یافتن دوران تولید مثل، مهاجرت آن‌ها آغاز می‌شود.

با توجه به پدیده کاهش دما و بارش‌های پاییزی در شهریور، گروه‌های اولیه پرندگان در شهریور مانند خوتکا‌های کوچک، برخی از آبچلیک ها، کاکایی‌ها و پرستو‌های دریایی به دلیل واقع شدن مازندران در جنوب دریای خزر، زمستان ملایم، تالاب‌های وسیع، واقع شدن زمین‌های کشاورزی در حاشیه سواحل، وجود دشت‌های بدون کشت در زمستان و غرقابی و نیز نبود یخبندان مهاجرت خود را آغاز کرده اند.

دسته دیگری از پرندگان مهاجر و اصلی مانند فلامینگوها، غاز‌های وحشی، قو‌ها و درنا‌ها با شروع سرمای پاییزی در نیمه دوم سال (مهر و آبان) به تدریج وارد کشور می‌شوند.

زیستگاه‌های تالابی مازندران به ویژه تالاب بین المللی میانکاله در جنوب شرقی دریای خزر، زاغمرز و بیش از ۱۰۰ قطعه آببندان دارای شرایط تالابی، مقصد گروه‌های مختلف پرندگان مهاجر برای زمستان گذرانی و تغذیه آن‌ها به شمار می‌آید.

تالاب بین المللی مجموعه دامگاه‌های شهرستان فریدونکنار، سرخ رود، ازباران و بسیاری از آببندان‌های بخش مرکزی مازندران، محیط‌های مناسب برای جذب زمستان گذرانی پرندگان مهاجر است.



telegramestenadnews

نظر دادن

1990862 531 27181

instagram estenad

telegram estenad

فرم جذب خبرنگار استنادنیوز

 

آخرین اخبار